رئیس سازمان نظام پرستاری استان اردبیل از برپایی ایستگاه پرستاری در روزهای تاسوعا وعاشورای حسینی در اردبیل خبر داد
.
 
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، ناصر مظفری در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: 2 غرفه پرستاری و 12 ایستگاه سلامت برای آشنایی مردم با راهکارهای پیشگیری از بیماری ها دایر می شود.
وی بیان کرد: 10 سازمان مردم نهاد و دستگاه اجرایی در فعال شدن این ایستگاه ها با سازمان نظام پرستاری همکاری کرده و در رابطه با بیماری های دیابت ، فشار خون ، سرطان و اعتیاد اطلاعات لازم به مردم ارائه می شود.
رئیس سازمان نظام پرستاری استان گفت: دستگاه هایی چون انتقال خون، شهرداری ، انجمن حمایت از بیماران کلیوی ، دانشگاه علوم پزشکی ، بسیج و موسسه تسنیم در اجرای این برنامه با سازمان نظام پرستاری همکاری می کنند.
وی گفت : حدود 200 دانشجوی پرستاری نیز در این طرح همکاری کرده وعلاوه بر ارائه آموزش های لازم به مردم نسبت به توزیع قرص هایی چون ویتامین 'دd' به مردم برای پیشگیری از پوکی استخوان اقدام می کنند.
 
در ادامه رئیس هیئت‌مدیره نظام پرستاری استان اردبیل از کمبود پرستار در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این استان خبر داد و گفت: در حال حاضر حدود 2 هزار و400 پرستار عضو سازمان نظام پرستاری استان هستند.

به گفته مظفری سه هزار و ۲۰۰ نفر پرستار در استان وجود دارد که ازین تعداد دو هزار و ۴۰۰ نفر در بیمارستان‌های دولتی و مابقی در بیمارستان‌های خصوصی مشغول به فعالیت هستند.
وی  آگاهی دهی و دفاع از حقوق بیماران را از وظایف پرستاران برشمرد و یادآور شد: پرستاران با اجرای برنامه های سلامت در این روزها ، راه پرستار کربلا را ادامه داده ومردم را از بیماری هایی که ممکن است به دلیل نداشتن آگاهی مبتلا شوند ، نجات می دهند.

جذب بی رویه دانشجو نظام پرستاری را به خطر انداخته است

رئیس هیئت‌مدیره نظام پرستاری استان با انتقاد از ضعف آموزش در مورد پرستاران گفت: عدم توجه به حوزه آموزش، پذیرش بی رویه دانشجو در دانشگاههای استان  رشته پرستاری را با ضعف های زیادی مواجه کرده و باعث وارد شدن بسیاری از انتقادها بر عملکرد این قشر زحمتکش شده است.  

به گفته مظفری استاندارد تعداد پرستار ۱.۸ تا دو نفر برای هر تخت بیمارستانی است در حالیکه وضعیت فعلی برعکس این میزان بوده و هر یک نفر پرستار از دو تخت بیمارستانی مراقبت دارد. بطوریکه بر اساس استاندارد های لازم 50 درصد در نیروی پرستاری در استان اردبیل کمبود وجود دارد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.