به گزارش ایرنا، منصور اخلاقی پور روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از سامان سرای متکدیان بندرعباس افزود: سازمان های مردم نهاد بایستی حمایت های روانی و اجتماعی را پس از جمع آوری متکدیان انجام دهند.
وی بیان داشت: فرمانداری بندرعباس، شهرداری، اداره کل بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی هر ماه تعدادی از متکدیان را از سطح شهر جمع آوری می کنند اما به علت نبود پشتیبانی و حمایت، این افراد پس از رهاشدن دوباره به تکدی گری می پردازند.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان اظهارکرد: راهها و تدابیر متعددی برای ساماندهی متکدیان اندیشیه شده و دستگاه قضایی برای افراد متکدی جریمه، تعهد و ضمانت نامه درنظرگرفت اما باز هم در کاهش تعداد متکدیان نتیجه ای نداشته است.
اخلاقی پور گفت: با وجود محدودیت های اعتباری، دستگاه های حمایتی چون بهزیستی و کمیته امداد در این طرح پای کار آمدند و افرادی که شرایط لازم را داشته اند تحت پوشش گرفته اند اما این چرخه همچنان معیوب است.
وی گفت: حمایت های مالی و روانی باید در کنار هم باشد و افراد متکدی هم ضمن اینکه تحت پوشش و پیشتیبانی مالی قرار می گیرند به طور مداوم حمایت روانی و اجتماعی دریافت کنند تا به تکدی گری بازنگردند.
این مسئول اظهارامیدواری کرد: با همکاری دستگاه های متولی و اضافه شدن سازمان های مردم نهاد می توانیم در آینده ای نزدیک شاهد کاهش متکدیان در سطح شهر بندرعباس باشیم.
پیشتر مسئولان سیاسی وامنیتی هرمزگان اعلام کرده بوند90 درصد متکدیان فعال در بندرعباس غیر بومی هستند.
براساس گزارش مدیریت هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری بندرعباس، در 10 ماه سال 95، یکهزار و 640 معتاد و متکدی از سطح شهر جمع آوری شد که به علت نبود همکاری و همراهی برخی دستگاه های متولی یکهزار و 279 نفر آنان رها شدند.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده**انتشار دهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.