به گزارش ایرنا ، زهرا دارابی روز یکشنبه در مراسم اجرای این طرح افزود: در این طرح به 105 کودک کار و خیابانی دختر و پسر در مقطع ابتدایی ، راهنمایی و متوسطه در استان هرمزگان بسته های حمایتی ، آموزشی و بهداشتی اهدا شد.
وی بیان داشت: بسته های توزیعی با سرانه سه میلیون ریال تهیه شده که شامل کیف ، کفش ، پوشاک مدرسه ، نوشت افزار(لوازم التحریر)، مسواک، خمیر دندان و لیوان است.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی هرمزگان اظهارکرد: این سازمان با راه اندازی مرکزهای حمایتی آموزشی کودک و خانواده به صورت روزانه از ظرفیت موسسه های مردم نهاد به پدیده کودکان کار و خیابانی توجه کرده است.
دارابی اظهارکرد: رویکرد این مرکزها به صورت ارائه خدمات روانی ، اجتماعی، تخصصی مددکاری ، روانشناسی ، پزشکی ، پرستاری و حقوقی است.
وی بیان داشت: مهم ترین رویکرد بهزیستی، خانواده محور مبتنی بر حمایت و توانمند سازی خانواده با تاکید بر تحصیل و آموزش کودک می باشد که این امر زمینه ساز ایجاد بستر مناسب جهت بازگشت به زندگی سالم است.
این مسئول ادامه داد: در این رویکرد، با توجه به اصل توانمند سازی تلاش جهت افزایش فرصت و امکان های مورد نیاز رشد و پرورش کودک و همچنین ارتقای توانایی و مهارت های آموزشی، اجتماعی و حرفه آموزی کودک یا خانواده مورد تاکید است.
این مسئول ادامه داد: از دیدگاه جامعه شناسان ، مسائل اجتماعی از جمله فقر محصول کارکرد نامناسب جامعه و ساختارهای نادرست اقتصادی است.
کودکان کار به کودکان کارگری گفته می شود که به صورت مداوم و پایدار به خدمت گرفته می ‌شوند که این امر آن ها را در بیشتر اوقات از رفتن به مدرسه و تجربه ی دوران کودکی بی ‌بهره و سلامت روحی و جسمی آنها را تهدید می کند.
45 هزار نفر تحت حمایت بهزیستی هرمزگان است.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده ** انتشار: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.