به گزارش ایرنا ، خلیل قاسمی روز یکشنبه افزود: از مجموع تسهیلات پرداخت شده 18 میلیارد تومان به 60 واحد صنفی و هفت میلیارد تومان به هفت واحد کشاورزی پرداخت خواهد شد.
وی با اشاره به تاکید استاندار هرمزگان نسبت به حمایت از واحدهای تولیدی و تلاش برای رونق هر چه بیشتر صنعت و معدن در استان، تصریح کرد: در همین راستا تاکید شده ، که دستگاه‌های خدمات‌ رسان بدون هماهنگی کارگروه ، آب و برق واحدهای تولیدی را قطع نکنند.
قاسمی از تمدید یک ساله دوره تنفس بازپرداخت تسهیلات سرمایه در گردش واحدهای تولیدی استان هرمزگان به عنوان یکی دیگر از مصوبات این نشست خبر داد .
وی با اشاره به برنامه های دولت برای بازگشت صنایع نیمه فعال به چرخه تولید ، خاطرنشان کرد: سامانه بهینه یاب از 28 خرداد برای ثبت نام صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی غیر فعال و نیمه فعال استان دوباره راه اندازی شده است.
قاسمی تاکید کرد: برای سال 96 که به عنوان سال اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال نامگذاری شده ، پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال در اولویت برنامه های استان است.
وی با بیان اینکه دولت برای رفع موانع تولید مصمم است ، افزود: تنها در سال 95 افزون بر یک هزار و 81 واحد تولیدی در کشور به چرخه تولید بازگشت.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت هرمزگان تصریح کرد: متقاضیان دریافت تسهیلات در بخشهای تولیدی، معدنی، صنعتی و کشاورزی باید در سامانه بهین یاب نام نویسی کنند.
قاسمی با اشاره به تحقق 30 درصدی تعهد این سازمان در بخش اشتغالزایی از ابتدای امسال تاکنون، گفت: تعهد امسال این سازمان ایجاد 10 هزار و 600 شغل جدید است.
استان هرمزگان علاوه بر واحدهای صنعتی بزرگ دارای 13 شهرک صنعتی و هفت ناحیه صنعتی و 445 واحد صنعتی است که کمبود نقدینگی مهمترین و بزرگترین مشکل واحدهای صنعتی به شمار می رود که موجب بدهکاری برخی واحدهای صنعتی بزرگ به بخش انرژی شده است.
قرار است 970 هزار شغل در سال 96 در کشور ایجاد شود و از این رقم ، تعهد استان هرمزگان حدود 35 هزار شغل است.
7198/ 6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.