به گزارش ایرنا؛ امیر زین الدین قمی روز دوشنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان خاتم افزود: امسال با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه تولید و اشتغال موظف هستیم تا در این راستا چند برابر گام هایی را برداریم و با شناسایی افراد مددجوی کمیته امداد درصدد ایجاد زیرساخت هایی برای اشتغال آنها هستیم.
وی اولین گام برای اجرای این طرح را شناسایی نیازهای شغلی در این شهرستان نام برد و خاطرنشان کرد: باید طرح هایی که نیاز به اجرایی شدن دارند توسط ادارات و ارگانها به فرماندار اعلام شوند تا بر اساس آن بتوانیم برای مددجویان مشاغلی را با درآمدزایی مناسب ایجاد کنیم.
وی ضمن بیان اینکه این خدمات به مددجویان و فرزندان آنها تعلق می گیرد اظهار کرد: مددجویان کمیته امداد می توانند با ایجاد شغل افرادی را که مددجوی کمیته امداد نیستند بکار گیرند و در این زمینه محدودیتی وجود ندارد.
قمی یادآور شد: ساختمانهای بلااستفاده اداری در شهرستان شناسایی شوند و به کمیته اعلام گردند چرا که ما آمادگی داریم تا با فراهم ساختن زیرساخت ها در این مکان ها برای مددجویان کارگاه و مجتمع های فعال تولیدی را راه اندازی کنیم.
وی تاکید کرد: در سالهای اخیر بیشتر مهاجرت ها از شهرستان ها به مرکز استان بخاطر شغل بوده است که برخی از این افراد بدلیل اینکه نتواستند شغل مناسبی را بدست آورند به مشاغل کاذب روی آورده اند و این موجب بروز مشکلات و آسیب هایی شده است.
وی همچنین از ارائه بسته های تشویقی به اصناف و کارفرمایانی که برای مددجویان کمیته امداد شغل فراهم کنند خبر داد و یادآور شد: بسته های تشویقی از جمله پرداخت دوسال حق بیمه توسط کمیته و دیگر مزایا به اصناف و کارفرمایان تعلق خواهد گرفت.
وی گفت: در سال گذشته بیش از یک هزار شغل برای مددجویان در استان ایجاد شده است که درصد بسیار پایینی از آن پرت رفته است و خوشبختانه بسیاری از این مشاغل موفق بوده اند و مددجویان در حال انجام آنها هستند.
در ابتدای این نشست معاون فرماندار خاتم گفت: در بخش اقتصاد مقاومتی اشتغال و تولید با آموزش هایی لازم و صحیح در این زمینه موفق خواهد و می تواند مشاعلی را ایجاد کند.
محمد محمودی خاطرنشان کرد: در شهرستان خاتم پتانسیل ایجاد گلخانه و همچنین پرورش شتر مرغ، کبک و بلدرچین وجود دارد و خوشبختانه در این زمینه گام های خوبی برداشته شده است.
وی تصریح کرد: اگر چه در شهرستان در زمینه صنعت و معدن پیشرفت هایی صورت نگرفته است اما خوشبختانه در زمینه کشاورزی و دامداری در استان برتر هستیم و بایددر این زمینه برای جوانان و همچنین مددجویان اشتغالزایی شود.
در ادامه رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان خاتم نیز افزود: وزارت کارو رفاه اجتماعی به عنوان دستگاه هماهنگ کننده و متولی سیاست گذاری بخش اشتغال، خود را در قالب بسته های رونق ، تولید و اشتغال تعریف کرده است که یکی از این طرح، طرح کاج(کارانه اشتغال جوانان) با مداخله دولت در زمینه اشتغال جوانان است.
وی افزود: فارغ التحصیلان شهرستان خاتم نیز که مشمول این طرح می شوند می توانند با ثبت نام در این طرح از مزایای ان بهره مند شوند.
وی افزود: این طرح فارغ التحصیلان سنین 23 تا 32 سال را در بر می گیرد.
6197 خبرنگار: حیدری** انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.