به گزارش ایرنا، در همایش شیرخوارگان حسینی ، مادران عزادار با پوشاندن لباس های محرم و بستن سربندهای سبز یا حضرت علی اصغر (ع) به پیشانی نوزادان خود به سوگواری پرداختند و یاد و نام حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایش را زنده نگاه داشتند.
در این آئین معنوی مداحان و مرثیه سرایان در رثای اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، مرثیه سرایی کردند، مردم نیز به یاد حضرت علی اصغر (ع) اشک ماتم ریختند و مادران عزادار حسینی نیز با خواندن لالایی یاد شهید خردسال مظلوم دشت کربلا حضرت علی اصغر (ع) را گرامی داشتند.
مادران با چشمان اشک آلود و چهره های غمگین با یک دست فرزندان شیرخوار خود را بالای سرگرفته بودند و با دست دیگر برای غربت سالار شهیدان به صورت و سینه می زدند.
یکی از خطیبان دراین آئین گفت: قاتلان دشت کربلا، کوچکترین سرباز حضرت سیدالشهدا (ع) در شش ماهگی را شهید کردند و لکه ننگی در تاریخ حکومت بنی امیه گذاشتند که تا قیامت موجب نفرین شیعیان و مومنان اهل حق و حقیقت شد.
حجت الاسلام محمد بنی خزاعی افزود: عاشقان اهل بیت (ع) و درس گرفته ها از مکتب عاشورا هرگز با ظلم، استعمار و استکبار سازش نخواهد داشت و با نیروی ایمان ایثار و شهادت تن به ذلت نخواهند داد.
وی، نهضت عاشورا را احیا کننده دین مبین اسلام عنوان کرد و گفت: حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) با قیام خونین کربلا به مردم دنیا درس آزادگی داد که این درس بزرگ همواره الگوی ارزشمند در بیداری اسلامی است.
نظیر این آیین درحسینه و بیت الزهرا ندسا میناب وشهرها و بخش های میناب برگزار شد.
شهرستان میناب با 300 هزارنفر در90 کیلومتری شرق بندر عباس قرار دارد.
7408/ 7194 * خبرنگار علی نجفی * انتشار: محمد جهانگیریان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.