به گزارش ایرنا حجت الاسلام غبیشاوی در خطبه های این هفته نماز جمعه ماهشهر در مصلای امام خمینی (ره) این شهر افزود: انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا و گام برداشتن در مسیر دین و اسلام تا به امروز پا برجا بوده لذا باید همواره قدر ظرفیت های دینی بود.
وی در ادامه با تاکید بر لزوم آسیب شناسی محتوای برنامه های عزاداری خاطر نشان کرد: دشمنان اسلام و انقلاب به جهت شناسایی دقیق اعتقادات دینی مسلمانان به جای مقابله مستقیم با ما سعی در تهی کردن اعتقادات دینی و به خصوص مراسم عزاداری را دارند، از این رو همواره باید هوشیار بود تا با آسیب شناسی دقیق و به موقع مسائل اجتماعی ضربه های دشمنان را بی اثر کنیم.
حجت الاسلام غبیشاوی ادامه داد:مراسم عزاداری سید الشهدا در ایام محرم و صفر فرصت مناسبی برای فرهنگ سازی و رفع بسیاری از معضلات اجتماعی و فرهنگی است، از این رو باید با نظارت دقیق بر محتوای منبرها، نوحه خوانی ها و مرثیه سرایی ها که تاثیر آنها بسیار زیاد است، برای فرهنگ سازی مناسب و دعوت جوانان به اسلام و فرهنگ اصیل عاشورایی استفاده کنیم.
خطیب جمعه بندرماهشهر در فراز دیگری از خطبه ها با گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس به مراسم رژه نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: مراسم رژه امروز نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج و نیروهای مسلح نمایش اقتدار ایران در برابر دشمنان خدا و مستکبرین بود که تداوم این مراسم تاثیر بسزایی در زنده نگهداشتن ایثارگری های ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس دارد.
وی اضافه کرد: آمادگی برای دفاع همیشه لازم است، چرا که ملتی که قدرت دفاعی نداشته باشد، ذلیل و متکی به دولت های استکبار خواهد بود.
حجت الاسلام غبیشاوی در ادامه سخنان اخیر رئیس جمهوری آمریکا را سخیف و بی ارزش دانست و اظهار کرد: یکی از افتخارات ملت ایران داشتن دشمنان مستکبری همانند آمریکا است.
خطیب جمعه بندر ماهشهر در پایان با تاکید بر تحقق اقتصاد مقاومتی خاطر نشان کرد: دشمنان تلاش زیادی برای ضربه زدن به اقتصاد ما می کنند از این رو ما باید همواره با تحقق اقتصاد مقاومتی و تکیه بر ظرفیت های غنی داخلی نقشه های شوم آنها را بی اثر کنیم.
9858/6068
خبرنگار: آمنه محتشمی** انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.