به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد رضا اسماعیلی روز پنجشنبه به مناسبت فرا رسیدن هفته امر به معروف و نهی از منکر افزود: کار اشتباه باعث شده با بیان اسم امر به معروف و نهی از منکر تنها حجاب خانم ها در ذهن افراد تداعی شود در صورتی که این تنها یکی از هزاران منکرها است.
وی ادامه داد: گشت هایی را به خیابان ها فرستاده ایم که تنها با بدحجابی برخورد می کنند، این تنها یکی از مواردی است که باید به آن پرداخته شود.
وی افزود: می توان با عمل به این واجب الهی گفتمان فرهنگی اثر بخشی در جامعه ایجاد کرد که از هزاران مشکل و معضل اجتماعی و فرهنگی بکاهد.
اسماعیلی با اشاره به این که سالانه 15 میلیون پرونده در پاسگاه ها و دادگاه های کشور تشکیل می شود گفت: بسیاری از موارد به غلط جرم تلقی می شوند یا شده اند، نهادینه شدن صحیح امر به معروف در جامعه موجل حاکم شدن اخلاق و کاهش چشم گیر پرونده های قضایی می شود.
وی ابراز داشت: امر به معروف و نهی از منکر باید مدیران را به چالش بکشد و موجب عزل مسئولان متخلف را فراهم کند.
رئیس ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر هرمزگان افزود: اگر گفتمان سازی شود مسئولان روی ترس هم که شده بسیاری از مشکل ها را حل می کنند.
وی با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر می گوید: تجمع طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر بندرعباس در میعادگاه های نماز جمعه در روز جمعه 31 شهریور ، به صدا در آمدن زنگ امر به معروف در مدارس و سخنرانی فرمانده نیروی دریایی سپاه در یکی از مدارس شجره طیبه از برنامه های این هفته است.
اسماعیلی بیان کرد: گردهمایی طلایه دارن امر به معروف و نهی از منکر اصناف ، گردهمایی طلایه داران امر به معروف و غبارروبی مزار شهدا از دیگر برنامه های هفته امر به معروف و نهی از منکر است.
هفته اول دهه محرم به عنوان هفته امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده که برنامه های مختلفی درآن اجرا می شود.
2 هزار طلایه دار امر به معروف و نهی از منکر در بندرعباس با ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان همکاری دارند.
3219/7408
خبرنگار: عزت الله معمارباشی * انتشار دهنده: محمد جهانگیریان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.