به گزارش خبرنگار ایرنا، جاسم جادری روز دوشنبه در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان هرمزگان اظهار داشت: 23 دفتر و اداره کل گمرکی در سواحل هرمزگان وجود دارد اما بیشتر کار صادرات و واردات در بنادر شهید رجایی و شهید باهنر متمرکز شده است.
وی با تاکید بر فعال سازی هر چه بیشتر دیگر بنادر استان، افزود: باید شرایطی فراهم شود تا صادرات کالا از طریق بنادر متعدد در مناطق مختلف هرمزگان صورت گیرد.
استاندار هرمزگان صادرات کالا را از محورهای اصلی اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: سازمان‌هایی همانند جهاد کشاورزی، شیلات و صنعت و معدن برنامه‌ریزی دقیقی برای صادرات محصولات تولیدی استان انجام دهند.
جادری هرمزگان را نوک پیکان تجارت ایران دانست و افزود: هیچ استانی همانند هرمزگان چنین ظرفیتی برای صادرات و واردات و گردشگری ندارد چون این استان از نعمت بندر، گمرک، دریا، جزایر و هر چهار شبکه حمل و نقل برخوردار است.
وی تاکید کرد: برای داشتن صادرات هر چه بیشتر، باید کالاها استانداردسازی شده باشد تا بتوانیم در بازارهای جهانی رقابت کنیم .
وی خاطرنشان کرد: برای حضور در بازارهای بین‌المللی باید حضور موثر بخش خصوصی را داشته باشیم و بر این اساس نیاز است بخش خصوصی در جلسات حضور یابد تا با قوانین و بخشنامه‌ها آشنا شود.
وی یکسان‌ سازی نرخ ارز، تعیین نرخ منطقی برای تسهیلات بانکی صادرکنندگان، رفع مشکل حمل و نقل، افزایش سهم صادرات خدمات و محصولات با فناوری برتر و جلوگیری از انحصار و جذب سرمایه‌گذاری را از موارد مهمی عنوان کرد که می‌تواند منجر به رفع چالش‌های عمده صادراتی شود.
7198/ 6048
خبرنگار: فاطمه حسینی ** انتشاردهنده: خلیل تنیده
* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.