به گزارش ایرنا ، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان در مراسم گشایش این جشنواره در گفت و گو با ایرنا گفت: فیلم های این جشنواره در 6 نقطه از استان در شهرستان های بندرعباس ، بندرلنگه ، میناب و در جزیره قشم، لاوان و ابوموسی از ساعت 4 عصر تا 10 شب به نمایش گذاشته می شود.
مجید وفادار افزود: جشنواره بین المللی فیلم سبز ایران با شعار اقتصاد سبز و تمرکز بر گردشگری پایدار شهر و حمل و نقل پایدار و انرژی پاک و با هدف توجه به مسائل زیست محیطی است.
وی با اشاره به اینکه جشنواره ششم در 2 بخش رقابتی سینمایی و هنرهای تجسمی برگزار می شود ، بیان داشت: در بخش سینمایی در رشته های فیلم داستانی بلند و کوتاه، فیلم مستند بلند و کوتاه، سینمای تجربی و انیمیشن و در بخش هنرهای تجسمی در رشته های گرافیک ، تصویر سازی ، کاریکاتور، عکاسی ، هنرهای مفهومی و ویدئو آرت است.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان اظهار کرد: در بخش غیر رقابتی نیز کارگاه ، گرهمایی و همایش های مرتبط با موضوع های فرهنگی ، هنری ، آموزش و برپایی نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی و جمع آوری و نمایش آثار بین المللی مربوط به (دیزاین سبز ) برای نخستین بار در ایران برگزار می شود.
وفادار ادامه داد: پخش فیلم ها و کلیپ های منتخب کودکان ونوجوانان ، فیلم و کلیپ منتخب با موضوع گردشگری پایدار ، فیلم های منتخب محیط بانان، فیلم های منتخب صنایع و خدمات در مورد اقدامات زیست محیطی، بخش معرفی و فعالیت سازمان ها ی مردم نهاد و طرح های مشارکتی با موضوع های محیط زیست از دیگر بخش های جنبی این جشنواره است.
دبیر جشنواره بین المللی فیلم سبز ایران در استان هرمزگان نیز در تشریح برنامه های این جشنواره گفت: نمایش روزانه فیلم های راه یافته به جشنواره در سالن اجتماعات اداره کل محیط زیست ، کارگاه آموزش تدوین جهت آشنایی اعضای سمن ها با مونتاژ و کارگاه گزارش نویسی چگونگی تشریح وضعیت یک اتفاق مهم در حوزه محیط بانی از مهم ترین برنامه های این جشنواره در این استان است.
محمد رضا رکن الدینی افزود: نشست و گفت و گو پیرامون رابطه سینما و صنعت با موضوع فیلم های محیط زیستی ، برگزاری تور عکاسی به جزیره لافت ویژه شرکت کنندگان و کارکنان دستگاه های فرهنگی و نمایندگان صنایع حامی جشنواره و تحلیل فیلم های جشنواره از دیگر برنامه ها می باشد.
در مراسم آغاز به کار این جشنواره از فیلم مستند کوتاه « خور آذینی» ساخته داود مرزی زاده و محمد رونمایی شد.
این فیلم منتخب و راه یافته با محوریت محیط زیست، گردشگری و اشتغال اقدامی مشترک از اداره کل محیط زیست و حوزه هنری هرمزگان است که به بخش اصلی جشنواره بین المللی فیلم سبز ایران است.
استان هرمزگان در سال گذشته رتبه برتر پنجمین جشنواره فیلم سبز ایران در بخش جنبی را به خود اختصاص داد.
ششمین جشنواره بین المللی فیلم سبز ایران از 18 تا 24 شهریور ماه جاری در سراسر ایران در حال برگزاری است.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده
* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.