به گزارش روز سه شنبه ایرنا ، علی اصغر مونسان دوشنبه شب پس از افتتاح و بازدید از چندین طرح عمرانی، گردشگری و صنعتی درجمع سرمایه گذاران، مدیران و رئیسان سازمان ها وادارات گفت :در بیرون جزیره کیش را به لحاظ گردشگری می شناسند اما به رغم ماموریتی که بر عهده این منطقه گذاشته شده کیش دارای صنایع خوب پیشرفته ایی است .
رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر اینکه در کیش از ایجاد صنایع بزرگ با آلایندگی محیطی زیستی جلوگیری کردیم افزود : صنایع موجود در این جزیره دانش بنیان است و کمک خوبی برای توسعه صادرات محسوب می شود.
مدیرعامل منطقه آزاد کیش به افزایش ظرفیت 67 درصدی آب شرب در کیش از 30 هزار متر مکعب به 50 هزار متر مکعب ، افزایش 400 درصدی ظرفیت تصفیه فاضلاب از دو هزار و 500 به 12 هزارمتر مکعب و همچنین افزایش 71 درصدی ظرفیت تولید برق از 137 مگا وات به 235 مگا وات و افزایش 41 درصدی فضای سبز از 370 هکتار به 520 هکتار در سالهای اخیر اشاره کرد.
وی با یاد آوری فعالیت‌های بخش صنعتی و غیرصنعتی در جزیره کیش گفت : جذب 91 هزار و 100 میلیارد ریال سرمایه‌ گذاری غیرصنعتی در قالب 75 پروژه، جذب 14 هزار میلیارد ریال سرمایه‌ گذاری صنعتی در قالب 69 طرح و بهره برداری از 63 واحد تولیدی و صنعتی و اشتغالزایی 980 نفر به صورت مستقیم و ساخت شهرک صنعتی شماره شش از فعالیت‌های بود صورت گرفته در سالهای اخیر بوده است .
مونسان به توسعه طرح های تفریحی و اقامتی اشاره کرد و گفت : در این مدت شاهد افزایش 26 درصدی ظرفیت هتلینگ از 10 هزار و 500 اتاق به 12 هزا رو 300 اتاق بوده ام.
وی با اعلام اینکه شش هزار شغل مستقیم در بخش‌های گردشگری، عمرانی، صنعتی و خدماتی ایجاد شده است افزود : 38 درصد این اشتغالزایی دربخش گردشگری، 22 درصد بخش خدماتی، 17 درصد در حوزه عمرانی و 16 درصد مربوط به بخش صنعتی است.
به گزارش ایرنا ، رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش به کاهش وابستگی منابع سازمان به فروش اراضی از 88 درصد به 36 درصد و همچنین کسب رتبه ممتاز در زمینه تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در بین مناطق آزاد نیز اشاره کرد.
وی به احداث اولین ها در حوزه گردشگری و تفریحی نیز اشارکرد و گفت : اولین هتل روی آب ، آب نمای موزیکال ، تم پارک آبی و مرکز تفریحات کیش و اولین جزیره توسعه یافته پس از انقلاب ( جزیره هندورابی )که از صفر تا توسعه آن در دولت تدبیر و امید شروع شده است .
مونسان با اعلام افزایش 11 درصدی ورود گردشگر به کیش گفت : در طی سالهای اخیر ناوگان شرکت هواپیمایی کیش ایر توسعه یافته و 50 درصد به ظرفیت آن اضافه شده است .

* بازپس گیری هفت هزار میلیارد تومان اراضی بدون استفاده در کیش
مونسان به باز پس گیری 7000 میلیارد تومان اراضی بدون استفاده در جزیره کیش اشاره کرد و گفت : مساحت این زمین‌ها 5.2 میلیون مترمربع است و زمین‌هایی را شامل می شود که در آن اقدامی صورت نگرفته است و یا بیش از 10 سال از طول عمر آنها می گذرد که خوشبختانه توانستیم آن را به سازمان بازگردانیم .
وی در پایان گفت : در طول این مدت از پروژه های نیمه تمام در حال ساخت نیز حمایت کردیم .
9 طرح صنعتی، عمرانی و گردشگری با اعتبار بیش از هشت میلیارد ریال در جزایر کیش و هندورابی صبح امروز سه شنبه در سفر دو روزه اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، اکبر ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید .
فرودگاه و بندر جزیره هندورابی امروز سه شنبه نیز با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری افتتاح شد .
1630*1641/6048
خبرنگار : مریم زبان دان ** انتشار دهنده : خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.