مهرداد سلطانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ساخت پارکینگ های طبقاتی با مشارکت بخش خصوصی به ویژه در نقاط مرکزی شهر آغاز شده و هم اکنون از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار است.
وی یادآوری کرد: موضوع احداث پارکینگ های طبقاتی شهر زنجان از 2 سال گذشته و به عنوان نیاز اساسی و مطالبه جدی شهروندان مورد توجه قرار گرفته و در این راستا شهرداری این شهر با حمایت ویژه از مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی وارد عمل شده است.
سلطانی افزود: از مجموع چهار پارکینگ طبقاتی 2 پارکینگ در محدود مرکزی شهر واقع در سبزه میدان و خیابان امام و 2 پارکینگ دیگر در محدوده خیابان زینبیه شرقی و دلجویی در دست ساخت قرار دارد.
وی بیان کرد: بر این اساس طبق برنامه ریزی انجام گرفته، ساخت پارکینگ طبقاتی دیگر در خیابان امام با مشارکت بخش خصوصی در آینده ای نزدیک شروع خواهد شد.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری زنجان ادامه داد: شهرداری برای شتاب بخشی به عملیات اجرایی پارکینگ های طبقاتی همکاری بسیار خوبی با بخش خصوصی داشته و حتی در زمین های دارای شرایط خاص، امکان استفاده انتفاعی بخشی از زمین بدون پرداخت عوارض را فراهم کرده است.
وی ابراز کرد: هزینه تمام شده یک پارکینگ طبقاتی به عواملی مانند قیمت زمین، سختی ساخت، مصالح به کار رفته بستگی دارد.
سلطانی خاطرنشان کرد: ساخت صرف پارکینگ طبقاتی به تعداد نیاز، مشکل ترافیک شهری را برطرف نمی کند و برای حل این مساله باید مردم را به استفاده از حمل و نقل عمومی تشویق کرد و علاوه بر آن مراکز شهر را به صورت پیاده مدار حفظ کرد تا سرزندگی و نشاط اجتماعی آن حفظ شود.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.