ولی الله فرج اللهی روز چهارشنبه در نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی این شهرستان با بیان اینکه تا پایان سال جاری 3 هزار و 50 شغل جدید باید در شهرستان بناب ایجاد شود، افزود: دستورکار جلسات اقتصاد مقاومتی با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری در ابتدای سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال است و تلاش خواهیم کرد با تحقق منویات معظم له کارنامه قابل قبولی را ارائه کنیم.
وی با اشاره با برنامه ها و سیاست های دولت مبنی بر ایجاد نزدیک به یک میلیون شغل در سال در کشور جهت ایجاد توازن در بازار کار افزود: ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان ظرفیت مناسبی است تا مشکلات و موانع سد راه تولید در این شهرستان بررسی و با بهره گیری از توانمندی های موجود برطرف شوند.
به گفته رئیس کارگروه اقتصاد مقاومتی شهرستان بناب، تا پایان امسال 7 طرح نیمه تمام کشاورزی در سطح شهرستان و با اشتغال زایی 165 نفر مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت که برای اجرای این طرح ها 21 میلیارد و 530 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.
فرج اللهی اضافه کرد: امسال 13 طرح نیز در بخش صنعت شهرستان راه اندازی خواهد شد که با اشتغال زایی 950 نفر جهت تکمیل این پروژه ها 220 میلیارد تومان اعتبار هزینه خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه هدف مسئولان شهرستان باید حمایت از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان باشد؛ تأکیدکرد: مسئولان باید قوانین و بخشنامه های کهنه و دست و پاگیر را کنار گذاشته و با حمایت از سرمایه گذار در جهت ایجاد اشتغال و افزایش تولید گام بردارند.
فرج اللهی افزود: امروز متأسفانه وجود برخی قوانین دست و پاگیر مانع توسعه و سرمایه گذاری است.
فرماندار بناب در ادامه گفت: بزودی 45 قطعه زمین یک هزار متری در شهرک صنعتی بناب آماده واگذاری به متقاضیان جدید ایجاد واحدهای تولیدی بوده و در این زمینه اقدام خواهد شد.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بناب نیز در این نشست با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون مشکلات چندین واحد تولیدی این شهرستان در کارگروه رفع موانع تولید و تسهیل در سرمایه گذاری بررسی و برای رفع مشکلات آن ها تصمیم گیری و اقدام لازم انجام شده است؛ افزود: 13 طرح و پروژه صنعتی تا پایان سال 96 در سطح شهرستان بناب افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
سیروس زاهدی فر تأکید کرد: رفع موانع تولید مقدمه اشتغال زایی و تحقق اقتصاد مقاومتی است.
وی سپس از بهره برداری طرح فرآوری سیلیس با تولید 200 هزار تن در سال طی ماه آینده خبرداد و اظهارکرد: برای اجرای این پروژه 10 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی هزینه شده که با افتتاح آن برای 30 نفر بطور مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بناب خاطرنشان کرد: در صورت تأمین آب مورد نیاز فاز دوم این واحد که پودرسازی است در آینده توسط بخش خصوصی تکمیل و راه اندازی خواهد شد.
3038/6183 انتشار دهنده:محمد رستگار
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.