به گزارش ایرنا، علی رئوفی شنبه افزود: در پی مصوبه هیات دولت وبا هدف مدیریت مصرف برق در تابستان ، به استانداران 9 استان از جمله هرمزگان که شهرهای زیر مجموعه آن‌ها، دمای بالاتر از 45 درجه دارند، این اختیار را داده شده که ساعت کار فعالیت دستگاه های اجرایی در استان های خود را مدیریت کنند.
اعضای هیات دولت در جلسه روز چهارشنبه خود با عنایت به گرمای بیش از حد هوا و لزوم مدیریت مصرف برق توسط ادارات دولتی، بانک ها، شهرداری ها و نهادهای عمومی غیر دولتی، برای گذر از اوج مصرف در تابستان سال جاری، با جابجایی ساعات کار به منظور استفاده از تمامی ظرفیت های دستگاه های اجرایی برای بهینه سازی مصرف انرژی موافقت کردند.
وی یاد آور شد: با توجه به مصوبه هیات محترم دولت و پیشنهاد شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان و گرمای بیش از حد و لزوم صرفه جویی و مدیریت برق برای گذر از اوج مصرف در تابستان سال جاری، ساعات شروع و پایان کار ادارات و دستگاه های اجرایی استان هرمزگان از امروز تا 31 مرداد تغییر کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان بیان داشت: بیمارستان ها ، مراکز خدمات درمانی و امدادرسانی ، بانک ها، شهرداری ها و مراکز خدمات عمومی مشمول این تغییر ساعت نیستند و این نهادها همچون گذشته به ارائه خدمات به مردم شریف استان می پردازند.
وی خاطرنشان کرد: اصناف و مراکز خدماتی تجاری ملزم به همکاری جدی و کامل با سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان و شرکت توزیع برق استان در زمینه مدیریت مصرف انرژی به ویژه در ساعات پیک مصرف هستند.
رئوفی گفت: صنایع سنگین و مراکز صنعتی استان ملزم به همکاری جدی و کامل در اجرای بخشنامه های ابلاغی صادره توسط شرکت برق منطقه ای و شرکت توزیع برق استان در خصوص مدیریت مصرف انرژی برق می باشند تا در این دو ماه با کمترین مشکل در زمینه تامین انرژی پایدار استان روبرو باشیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان گفت: مراکز دانشگاهی و آموزشی استان حتی الامکان از پیش بینی و برگزاری دوره های ترم تابستانی در سطح استان خودداری کنند.
رئوفی با اشاره به نقش مهم صداوسیما در فرهنگ سازی مصرف بهینه انرژی، افزود: صداوسیمای استان با همکاری شرکت های آب و برق استان برنامه های کاربردی و مفیدی را در زمینه ترویج فرهنگ صرفه جویی آب و برق برای مردم استان اجرایی کند.
وی یادآور شد: شرکت های توزیع برق وآب و برق منطقه ای استان موظف به نظارت و کنترل لازم بر اجرای این طرح به خصوص در حوزه های تجاری، صنایع و اداری استان و گزارش تخلفات احتمالی و طرح در جلسه شورای اداری استان هستند.
6048
انتشاردهنده : خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.