در این یادداشت آمده است: پس از برگزاری پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در هرمزگان و مشخص شدن اعضا دراین دوره تعدادی از کاندیداتورها (حدود 47 تا 50 نفر) به تایید اولیه انتخابات شورای شهر بندرعباس به 50 صندوق‌ رای معترض بودند که پس از بررسی اعتراضات در هیات اجرایی و هیئت عالی نظارت ، جمع‌بندی نهایی صورت گرفت و از مجموع 181 صندوق رأی‌گیری ، تعداد 26 صندوق توسط هیئت اجرایی مورد بازشماری قرار گرفت .
طبق گزارش واصله از رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان هرمزگان در خصوص بازشماری و مشخص شدن نتیجه آرای این 26 صندوق و تغییراتی نسبت به نتیجه اولیه در بازشماری بین نفر یازدهم و دوازدهم و افراد علی‌البدل؛ هر سه نماینده مجلس متفق القول شدند که تمامی صندوق‌ها از جهت سالم ‌سازی و شفاف ‌سازی مورد بازشماری مجدد قرار بگیرد.
امروز با توجه به فضای سنگینی که حاکم شده و بطورقطع با تغییر آراء، پازل انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر بندرعباس همچنان ادامه دارد .
بدون شک به علت جایگاه خاص و موقعیت استان هرمزگان در کشور و شهر بندرعباس بعنوان مرکز هرمزگان، ادامه روند کنونی انتخابات یا باطل شدن آن تأثیر مهمی بر روندهای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ...، خواهد گذاشت .
به همین دلیل می‌توان گفت؛ نتایج بازشماری اهمیت مضاعفی خواهدداشت، امید است مسئولان مربوطه نهایت تلاش خود را در شفاف سازی و احقاق حق کاندیدتورها بکار گیرند تا احتمال هر گونه شائبه یی را از بین ببرد و مردم از امانت داری مسئولان در اعلام نتایج احساس امنیت داشته باشند.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.