به گزارش ایرنا، امیردریادار حسین آزاد چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این ناوگروه بنا به دعوت نیروی دریایی کشورمان و باهدف توسعه روابط دوستی و تحکیم هر چه بیشتر این روابط از روز پنجشنبه 25 تا یکشنبه 28 خرداد در بندرعباس حضور خواهند داشت.
وی بیان داشت: فرماندهان نظامی ناوگروه و سفیر چین همچنین دیداری با استاندار هرمزگان ، نماینده ولی فقیه در هرمزگان و بازدید از مکان های دیدنی هرمزگان خواهند داشت و در نهایت به هنگام خروج از منطقه با تمرین مشترک بین نیروی دریایی کشورمان، بندرعباس را به مقصد آبهای بین المللی ترک می کنند.
ناوگروه چین دومین بار است که در بندرعباس پهلو گرفته است.
پیش از این در روابط نیروهای دریایی 2 کشور چین و ایران، در اسفند 1391 نیز ناوگروه 24 نیروی دریایی راهبردی ارتش ایران به بندر ژانگ ژیانگ چین اعزام و با استقبال مقامات نیروی دریایی کشور چین روبرو شده بود.همچنین در تاریخ 29 شهریور 93 ناو گروه هفدهم نیروی دریایی ارتش چین در منطقه یکم امامت نداجا پهلوگرفته بود.
گفتنی است در سالجاری ناوگروه اعزامی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناوشکن سبلان، ناو پشتیبانی رزمی لاوان، ناو موشک انداز فلاخن و یک فروند بالگرد ضد زیر دریایی به همراه تیم های غواص به منظور هماهنگی های لازم برای برگزاری رزمایش مشترک امداد و نجات دریایی 19 فروردین به مقصد بندر مسقط کشور عمان اعزام شد و تمرین مشترک دریایی ایران ارتش جمهوری اسلامی و عمان با نظارت کمیته مشترک دوستی نظامی جمهوری اسلامی ایران وسلطنت عمان درشمال اقیانوس هند برگزار شد.
هر 2 سال یکبار این تمرین مشترک با کشور عمان برگزار می شود که تمرین قبلی در سال 94 به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
این نخستین تمرین مشترک نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران با نیروهای دریایی سایر کشورها در سال جاری محسوب می شود.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.