به گزارش ایرنا ، آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های این هفته نماز جمعه یزد با تسلیت این حادثه تروریستی افزود: در این حوادث با وحدت نیروهای اطلاعاتی ، نیروی انتظامی و سپاه، دسیسه و توطئه دشمنان نظام اسلامی از سوی چند مزدور و بزدل و حرکت های ایضایی بازماندگان انسان های کوردل خنثی شد.
ناصری خاطرنشان کرد: این مزدوران در جریان انتخابات امسال و سالگرد ارتحال امام نیز قصد حرکتهای تروریستی داشتند که برنامه ریزی نیروهای اطلاعاتی ، سپاه و نیروی انتظامی ، هوشیاری مردم و تیزبینی و مدیریت فرماندهی کل قوا و الطاف الهی این توطئه ها را در نطفه خفه کرد.
وی افزود: عربستانی ها و ابرقدرتها با وجود هزینه کردن میلیاردها دلار برای این توطئه ها با هدف منزوی کردن ایران بار دیگر ناکام ماندند ضمن آنکه این اتفاقات موجب وحدت داخلی و همدردی دنیا و سازمان ملل با ملت ایران شد و نشان داد ایران مورد هجوم تروریست هاست.
وی ادامه داد: عربستان مرکز صدور انسان های تندرو و جنایتکار است اما بعد از کارهای بزرگ ایران در عراق ، سوریه ، یمن ، لبنان و فلسطین و مقاومت ، تیزبینی و ایستادگی فرماندهان و نیروهای مدافع حرم از ایران عصبانی و ناراحت شده و این توطئه های جهانی صهیونیستی را طراحی کردند.
امام جمعه یزد با تأکید بر لزوم شکرگذاری این نعمت بزرگ امنیت و داشتن نیروهای اطلاعاتی قوی یادآور شد : حضور مردم در تمامی صحنه ها و مراقبت و هوشیاری آنها می تواند بهترین کمک به خوشحال نشدن دشمنان ایران و کشورهایی همچون عربستان شود .
وی در ادامه با بیان اینکه نفوذ فرهنگی از توطئه ها و دسیسه های نظامی خطرناک تر است ، اظهار کرد: این نفوذ از خیلی وقت قبل ها آغاز شده و هدف آنها تضعیف روحیه مقاومت و ایستادگی و ایمان در مردم و بویژه قشر جوانان ایران است.
وی افزود: ابرقدرت ها در تلاش هستند تا مردم ما را به انسان هایی خنثی، بی تفاوت و وقت گذران و بی توجه به الفت و مهربانی و مسجد و مذهب تبدیل کنند و با آمدن تلفن همراه و فضاهای مجازی تا حدودی موفق هم شده اند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد اضافه کرد: از مصادیق سلطه فرهنگی و عقیدتی این است که برخی خانواده ها و جوانان 7 یا 8 ساعت از عمر روزانه خود را به جای تفکر کردن و مطالعه و عبادت در فضاهای مجازی هدر می دهند و نسبت به گذر عمر خود بی تفاوت شده اند.
ناصری تصریح کرد : نفوذ فرهنگی از این بالاتر که صنعتگر ، متخصص و مخترع ایرانی به جای اختراع و چاره اندیشی برای صنعت ، وقت خود را بیهوده در فضاهای مجازی تلف می کنند.
وی تاکید کرد: والدین از تربیت فرزندانشان فاصله گرفته اند از این رو باید مردم و مسئولان مواظبت کرده و در این روزها و ایام نزدیک به شب های قدر ، مانع این وقت گذرانی ها شوند.
ناصری در پایان ولادت امام حسن (ع) و قدرشناسی شب های قدر را یادآور شد و گفت: در این شب ها تکریم و صدقه دادن به یتیمان و فقرا به عنوان مهمترین وظیفه مومنان فراموش نشود تا قول خداوند مبنی بر بخشش بندگان در ماه مبارک رمضان محقق شود.
1968/6197 خبرنگار :محمودرضا رحمانی ** انتشار: فلاح
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.