به گزارش خبرنگار ایرنا از روابط عمومی دادگستری هرمزگان، حجت الاسلام محمد صادق اکبری پنجشنبه بیان داشت: دستگاه قضایی استان در نظارت، پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی سریع و قاطع عمل خواهد کرد و در جریان رسیدگی تابع جریان‌های سیاسی نخواهد بود.
رئیس ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی هرمزگان بیان داشت: لزوم حفظ وحدت و همدلی در میان اقشار مختلف مردم و پرهیز از ایجاد فضای دو قطبی و جناح بندی‌های سیاسی در سطح جامعه بسیار مهم است.
وی حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای را موجب اقتدار نظام خواند و افزود: مشارکت حداکثری مردم باعث یاس و ناامیدی دشمنان می شود.
حجت الاسلام اکبری از تمام نامزدهای انتخاباتی و جریان‌های سیاسی و حامیانشان خواست با احترام به موازین قانونی و خودداری از ارتکاب جرایم و تخلفات انتخاباتی مسئولان را در جهت برگزاری انتخاباتی قانونمند، پرشور و با حضور حداکثری مردم یاری رسانند.
وی همچنین بر لزوم افزایش هماهنگی‌ها میان دستگاه‌های متولی امر انتخابات، به منظور رصد دقیق تبلیغات غیرقانونی در ساعت های ممنوعیت انجام تبلیغات و با هدف پیشگیری و رسیدگی به تخلفات احتمالی تأکید کرد.
رئیس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به نقش اساسی و سرنوشت ساز مردم در عرصه انتخابات، یادآور شد: بدون شک این نقش کلیدی در فرایند برگزاری انتخابات نیز بسیار مثمر ثمر خواهد بود، بنابراین از آحاد مختلف مردم تقاضا داریم مسئولان را در برگزاری هر چه مطلوبتر روند اجرایی انتخابات یاری رسانند.
حجت الاسلام اکبری گفت: برگزاری انتخاباتی قانونمند، ضابطه‌مند، پرشور و با حضور حداکثری مردم، در بیست و نهم اردیبهشت ماه به عنوان برگ زرین دیگری بر دفتر تاریخ سراسر افتخار ملت غیور و فداکار ایران حک خواهد شد.
در هرمزگان سه انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجلس برگزار می شود.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی روز 29 اردیبهشت سال 96 برگزار می شود.
حوزه غرب هرمزگان شامل شهرستان های بندرلنگه، پارسیان و بستک با جمعیتی حدود 250 هزار نفر است که از این تعداد 130 هزار نفر در شهرستان بندرلنگه حضور دارند.
این حوزه دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورا اسلامی است.
شهرستان بندرلنگه در240 کیلومتری، بستک در 210 کیلومتری و پارسیان در 500 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده اند.
6048/7198
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.