دانش هاشمی پور چهارشنبه درگفت وگوبا ایرنا افزود: در روند تصویب چارچوب اقدام آموزش 2030یونسکو، ازهیچ کشوری درخواست امضاء نشده است.
وی ادامه داد: در بین اسناد یونسکو به جز پیمان نامه ها که جنبه الزامی دارند و باید به تایید مجالس کشورها برسند، هیچ سند دیگری مورد امضای فیزیکی واقع نمی شود.
وی اضافه کرد: چارچوب اقدام آموزش 2030 نیز در ردیف پیمان نامه ها نیست و در حقیقت یک توصیه نامه به شمار می رود و نه تنها ایران بلکه هیچ کشوری نیزآن را امضاء نکرده است.
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان اظهار داشت: چارچوب این سند در امتداد برنامه 'آموزش برای همه' قرار دارد و سابقه آن به 27 سال قبل باز می گردد.
هاشمی پور عنوان کرد: برای پیش نویس اولیه «چارچوب اقدام آموزش 2030» در اجلاس مجمع جهانی آموزش که اوایل سال 1394 در کره جنوبی برگزار شد، هیات جمهوری اسلامی ایران با توجه به برخی ملاحظات و حساسیت های مهم موجود در سند، حق «تحفظ رسمی» را نسبت به کل سند در جلسه ارائه کرد.
به گفته وی، همه ی نقطه نظرات کشورمان به صورت مکتوب به نماینده کشور مالزی به عنوان نماینده گروه آسیا و اقیانوسیه ارائه و تاکید شده بود تنها درصورت اعمال تغییرات مد نظر جمهوری اسلامی ایران و داشتن «تحفظ رسمی» برای تطبیق دقیق این سند با ارزشهای جامعه ورود خواهد کرد.
وی ابراز داشت: جمهوری اسلامی ایران خود را متعهد به بخش هایی از چارچوب اقدام آموزش 2030 که به هر شکلی در تعارض با مقررات و اولویت های ملی، باورهای دینی و ارزش های فرهنگی جامعه ایرانی تفسیر و تعبیر شوند، نمی داند.
وی افزود: برنامه «چارچوب اقدام آموزش 2030» اهداف و رویکردهایی دارد که بسیاری از آنها قابل پذیرش برای کشورمان بوده و حتی برخی از آنها پیش از این در اسناد بالادستی جمهوری اسلامی آمده بودند.
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان خاطر نشان کرد: آنچه منجر به ارائه تحفظ رسمی و مکتوب کشورمان درخصوص سند مزبور شد، مسائل و موضوعاتی است که تاویل و تفسیر آنها می تواند در تعارض با باورهای دینی و مسائل فرهنگی کشور قرار گیرد.
وی یادآور شد: در سی و هشتمین اجلاس کنفرانس عمومی یونسکو که این سند ارائه و تصویب شد با وجود اینکه هیچ یک از کشورهای عضو یونسکو با سند فوق مخالفت نکردند تنها جمهوری اسلامی در سخنانی بر ملاحظات خود در این سند تاکید و بار دیگر متن تحفظ رسمی را در اجلاس کره جنوبی عینا قرائت کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با تاکید بر اینکه بیانات حکیمانه مقام معظم رهبری در خصوص سند 2030 یونسکو فصل الخطاب است، گفت: برخی جریانات و گروه های سیاسی خاص، با دروغ پراکنی و وارونه جلوه دادن حقایق اجرایی این سند، آن را دستاویزی سیاسی برای تخریب وجهه دولت درایام انتخابات قرار داده اند.
هاشمی پور اضافه کرد: اتهاماتی که به دولت در خصوص ترویج موارد خلاف اخلاق از طریق اجرای این سند در مدارس وارد می کنند، کذب محض است.
وی ادامه داد: این هجمه ها با نیت تشویش اذهان عمومی و تکدر خاطر مردم شریف و متدین ایران اسلامی علیه دولت تدبیر و امید است.
3219/6048
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار دهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.