به گزارش پنجشنبه خبرنگار ایرنا، مدیر اجرایی کنگره بین المللی امام سجاد(ع) در حاشیه این مراسم، گفت: کنگره بین المللی امام سجاد(ع) از شش سال پیش بنا به پیشنهاد ستاد عالی مبنی بر واگذاری میزبانی مراسم پاسداشت از مقام ائمه اطهار(ع) به استان ها در هرمزگان حرکت خود را آغاز کرد.
حجت الاسلام احمد پهلوانی بیان داشت: بررسی نقش نماز در زندگی حقیقی و حقوقی جامعه مسلمین از نگاه امام سجاد(ع) و بررسی و تبیین حقوق اعضای بدن در رساله الحقوق امام سجاد(ع) از موضوعات فراخوان مقالات هفتمین کنگره است.
وی خاطرنشان کرد: تحلیل و بررسی مساله اشتغال و معیشت در آموزه های امام سجاد(ع)، حقوق متقابل خداوند و بندگان از نگاه امام سجاد(ع) با توجه به ساله الحقوق و بررسی جایگاه حقوقی زوجین در زندگی مشترک با توجه به رساله الحقوق را از دیگر موضوعات این فراخوان می باشد.
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان آخرین مهلت ارسال مقالات را 20 شهریور ماه امسال اعلام کرد و از پژوهشگران و محققین خواست تا پایان مهلت تعیین شده، مقالات خود را به نشانی استان هرمزگان، بندرعباس، بلوار پاسداران، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیرخانه کانون های مساجد و یا آدرس اینترنتی emamesajad@gmail.com ارسال کنند.
حجت الاسلام پهلوانی معرفی سیره، شخصیت و جایگاه حضرت امام سجاد(ع) و آثار گرانبهای به جای مانده از آن حضرت ازجمله صحیفه سجادیه و رساله الحقوق را از اهداف برگزاری این کنگره عنوان کرد.
کنگره بین المللی امام سجاد (ع )هرساله همزمان با سالروز شهادت این امام همام(25 محرم الحرام) به همت دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان و با حمایت ستاد عالی نظارت بر کانون‌های مساجد کشور، استانداری هرمزگان، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری سایر دستگاه‌های فرهنگی در بندرعباس برگزار می‌شود.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.