به گزارش خبرنگار ایرنا، مهرداد کریمی شنبه در دومین نشست علمی بین المللی خلیج فارس که با موضوع مرور تاریخ فرهنگی و هنری خلیج فارس در بندرلافت جزیره قشم برگزار شد، با اشاره به قابلیت های توسعه گردشگری خلاق در کرانه های خلیج فارس، عنوان کرد: در سواحل خلیج فارس زمینه های ایجاد شبکه شهرهای خلاق گردشگری وجود دارد و ارتباط تاریخی میان این شهرها امکان ایجاد این شبکه های خلاق را فراهم می کند.
معاون بنیاد ایرانشناسی به ادبیات منطقه خلیج فارس اشاره کرد و افزود: پیش زمینه موجود در ادبیات این منطقه نیز می تواند به ایجاد شبکه شهرهای خلاق کمک کند.
کریمی با اشاره به ظرفیت سفرهای دریایی و مبادلات تجاری در خلیج فارس از گذشته های دور تا کنون، تصریح کرد: با پیوستن ظرفیت های این منطقه به یکدیگر و ایجاد ارتباط میان آنها می توان شبکه شهرهای خلاق را در منطقه خلیج فارس ایجاد کرد.
دبیر فصلنامه مطالعات خلیج فارس بنیاد ایرانشناسی گفت: نتیجه این کار موجب سود بردن جامعه محلی خواهد شد و هرچه برنامه ریزی بهتر باشد نتیجه آن برای حفظ نام و فرهنگ منطقه می تواند موثر باشد.
آئین پایانی هفتمین جشنواره بین المللی فرهنگی – هنری خلیج فارس امروز شنبه نهم اردیبهشت با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بندر لافت جزیره قشم برگزار می شود.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.