به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا درویش نژاد شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: گروه های مندیر و میسان از خوزستان، رقص شمشیر مالکی از سیستان و بلوچستان، مرواید لیان از بوشهر و رزیف از بندرکنگ، لیوا از هرمز، سرنا از میناب و نغمه از هرمزگان از جمله گروه های شرکت کننده در این جشنواره هستند.
وی بیان اینکه جشنواره موسیقی مرزداران خلیج فارس امشب از ساعت 20 آغاز می شود، خاطرنشان کرد: این جشنواره فردا نیز همزمان با روز ملی خلیج فارس برگزار می شود.
درویش نژاد اظهار داشت: در طراحی های صورت گرفته سعی شده است نمونه ای از موسیقی استان های شرکت کننده و منطقه جنوب کشور به مخاطب ارائه شود تا از این رهگذار بخشی از قابلیت های موسیقی خلیج فارس که برگرفته از پایه تمدنی این آبراه تاریخی است به مخاطب معرفی شود.
درویش نژاد افزود: استان های جنوبی و به ویژه ساحلی هر کدام به نسبت جغرافیا و قرارگیری در مناطق مختلف ساحل شمالی خلیج فارس از موسیقی خاص خود برخوردارند که در استان های همانند هرمزگان و بوشهر شاهد وجود انواعی خاص از موسیقی هستیم.
هفتمین جشنواره بین المللی فرهنگی – هنری خلیج فارس از ششم اردیبهشت در بندرعباس آغاز شده و مراسم اختتامیه آن امروز 9 اردیبهشت ساعت 30/17 با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بندر تاریخی لافت برگزار می شود .
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.