به گزارش ایرنا، سید پرویز محبی چهارشنبه در نسشت با سرمایه گذاران حوزه شیلات استان افزود: اشتغالزایی و ایجاد اشتغال پایدار برای منطقه هرمزگان از تاکیدات مهم دولت تدبیر و امید است که با پیگیری های انجام شده امکان جذب نیروی های یاد شده برای شناورهای صید فانوس ماهیان در راستای توسعه صید این گونه از آبزیان با محوریت بومی گرایی در دستور کار شیلات قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه حل مساله ‏اشتغال، دغدغه و اولویت اصلی دولت تدبیر و امید بوده است، گفت: شیلات هرمزگان با حمایت های دولت توانسته گام ها ی خوبی در این زمینه بردارد.
محبی افزود: بومیان استان به ویژه شهرستان های جاسک و سیریک می توانند جهت نام نویسی و کسب اطلاعات بیشتر به ادارت شیلات شهرستان مراجعه فرمایند.
بر اساس بررسی ‌های کارشناسان مؤسسه تحقیقات شیلات ایران، افزون بر 2 میلیون تن ذخیره فانوس ماهیان در آبهای استان وجود دارد که سالانه برداشت بین 300 تا 400 هزار تن از آن امکان دارد.
در هرمزگان 28 هزار و 300 صیاد با استفاده از چهار هزار فروند شناور صیادی و با پشتیبانی 22 بندر صیادی در بیش از یکهزار و 400 کیلومتر نوار ساحلی هرمزگان مشغول به فعالیت هستندکه این مهم بیانگر نقش مهم شیلات در معیشت مردم استان جدای از اشتغال ایجاد شده درحوزه آبزی پروری و صنایع است.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.