به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، محمود مظفر امروز در نشست خبری برگزاری بیست و ششمین اجلاس نماز با عنوان نماز و فضای مجازی که با حضور آیت الله نعیم آبادی و مدیران ستادهای اقامه نماز استان های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی، سیستان بلوچستان، کرمان و هرمزگان برگزار شد درباره چگونگی روند برگزاری این اجلاس اظهار داشت: با عنایت خداوند متعال بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز با موضوع نماز و فضای مجازی در استان هرمزگان برگزار می شود.

وی بیان داشت: ستاد اقامه نماز بر اساس رسالت و ماموریتی که در حوزه فرهنگ دینی در سطح کشور دارد تلاش می کند که به‌وسیله برگزاری اجلاس‌های سراسری نماز گامی موثر در جهت سلامت اجتماعی کشور بردارد.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر اینکه همه ما نسبت به نماز اطرافیانمان مسئول هستیم و باید برای برپایی نماز تلاش کنیم گفت: هر کسی که برای ترویج فرهنگ نماز فعالیتی را انجام داده باید تشویق شود زیرا در مقابل شیطان‌های داخلی و خارجی ایستاده است.

مظفر تاکید کرد: در جامعه نماز خوان بسیار است اما مهم ترین مسئله این است که اقامه نماز اتفاق بیفتد در حالی که اقامه کنندگان نماز کم داریم.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: بهترین حالت در جامعه این است که نماز اقامه شود و این مسئله زمانی اتفاق می‌افتد که پنج کلمه تبلیغ، تعلیم، تمهید، تمجید و تعمیق تعریف شود.

وی با تاکید بر این که هر فردی در هر جایگاهی که باشد وظیفه ترویج نماز را برعهده دارد بیان داشت: برای داشتن نمازی اثرگذار نیازمند تلاش،‌ ترویج و مطالعه در این زمینه هستیم.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به شعار بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز گفت: شعار این دوره هم از فرمایشات رهبر معظم انقلاب که خواستار توجه بیشتر بر فضای مجازی شده اند گرفته شده است.

مظفر در مورد همکاری با نهادهای دیگر گفت: تلاش این هست که با جلب مشارکت دستگاه‌های متولی در این امور بتوانیم اجلاس بیست و ششمین نماز را با اهداف در نظر گرفته شده به سرانجام مقصود برسانیم.

وی تولید محتوا فضای مجازی را یکی دیگر از اولویت‌های ستاد اقامه نماز در سال جدید دانست و عنوان کرد: به همین منظور در بیست و ششمین اجلاس نماز در هرمزگان بنا داریم که بهترین تولیدات محتوا فضای مجازی را انتخاب کینم.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور اضافه کرد: در جشنواره پیشین که برگزار شد دو هزار و 300 اثر محتوا در فضای مجازی ارائه شد که امیدواریم این تعداد تا برگزاری بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز در هرمزگان چندین برابر شود.

وی از راه‌اندازی کانال‌های تلگرامی ستاد اقامه نماز خبر داد و گفت: کانال رسمی تلگرام ستاد اقامه نماز با موضوعات متنوع نمازی با عنوان «قرار 17» برای ترویج و اهمیت بیشتر به اقامه نماز آن هم‌ اقامه نماز اول وقت در فضای مجازی راه‌اندازی شد.

مظفر اضافه کرد: همچنین نخستین کانال تخصصی با موضوع نماز و سبک زندگی از سوی ستاد اقامه نماز کشور تحت عنوان «صدف» با هدف پاسخ به سؤالات و شبهات حوزه نماز راه‌اندازی شد که موضوع نماز و سبک زندگی از دیگر اهداف راه‌اندازی این کانال تلگرامی است و به موضوعاتی مانند «شیوه‌های دعوت فرزندان به نماز» و «نماز، خانواده و تربیت» می‌پردازد.

وی همچنین از راه‌اندازی کانال تلگرامی «نیک» ویژه کودکان و نوجوانان با محتوای ترویج نماز خبر داد و افزود: "نیک" حرف نخست سه کلمه نماز یاوران کودک است که ویژه مقاطع سنی پیش دبستانی و دبستانی تا پانزده سال را شامل می‌شود  که با محتوای متناسب ذائقه کودکان در حوزه شعر و داستان و مسابقات در قالب عکس نوشته، طرح‌های گرافیکی، صوت، فیلم و ... در حال فعالیت است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 621480
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.