به گزارش شنبه خبرنگار ایرنا از روابط عمومی گمرک ایران،،گمرک ایران یک دستگاه ایکس ری کامیونی پیشرفته را از کارخانه تولید کننده تحویل گرفته و طی روزهای آینده وارد بندر شهید رجایی خواهد شد.
این ایکس ری پیشرفته پر سرعت بوده و به صورت fast scanعملیات اسکن و کنترل محموله ها را انجام می دهد و تمام سیستم به صورت اتوماتیک کار می کند.
این دستگاه ایکس ری بسیار پیشرفته قادر است در کمترین زمان ممکن محتویات کانتینرها را در حال حرکت اسکن و تصاویر را در اختیار بخش فنی گمرک قرار دهد.
بر اساس اعلام مسوولان بخش تجهیز گمرک ایران ، این ایکس ری می تواند در هر ساعت 150 کانتینر را اسکن و تصاویر محتویات کانتینرها را در اختیار بخش فنی گمرک قرار دهد.
براساس اعلام مسوولان بخش توسعه و تجهیز گمرک ایران مراحل جانمایی این دستگاه ایکس ری پیشرفته در محوطه بندر شهید رجایی در حال انجام است تا به زودی نصب و مورد بهره برداری قرار گیرد.
با این اقدام تمامی کانتینرهای ورودی به بندر شهید رجایی و تمامی کامیون های حامل کالاهای وارداتی در حال حرکت از طریق این ایکس ری پیشرفته اسکن و تمامی کانتینرهای وارداتی تحت پوشش این ایکس ری قرار خواهند گرفت.
با توجه به مساحت 2400 هکتاری محوطه بندر شهید رجایی جانمایی این دستگاه ایکس ری از اهمیت زیادی برخوردار است و باید در محلی استقرار یابد تا امکان اسکن کانتینرها و کامیون ها در حال حرکت فراهم گردد و تمام کانتینرهای ورودی را تحت پوشش قرار دهد.
گمرک ایران طی سالهای اخیر تعداد پنج دستگاه ایکس ری کامیونی از محل منابع مالی داخلی خود خریداری و در گمرکات اجرایی نصب کرده است.
در حال حاضر تعداد11 دستگاه ایکس ری کامیونی در گمرکات کشور فعالند که 2 دستگاه از این تعداد در گمرک بندر شهید رجایی فعال است.
تفاوت عمده این ایکس ری ها با ایکس ری های جدید و پیشرفته که به تازگی از سوی گمرک خریداری شده در انجام عملیات کنترل کانتینرها به صورت ثابت یا متحرک است که ایکس ری های جدید این امکان را دارند تا محتویات کانتینرها و کامیون ها را در حال حرکت نیز کنترل و اسکن نمایند تا بدون معطلی و ایجاد وقفه تشریفات گمرکی کالاها نیز صورت گیرد.
روزانه به طور میانگین دو هزار تی ای یو کانتینر از بندر شهید رجایی وارد می شود که بخشی از این کانتینرها واردات قطعی بوده و بخش دیگری به ترانزیت خارجی از طریق بندر شهید رجایی اختصاص دارد.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.