دکتر مجتبی محرمی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با تاکید بر لزوم مبارزه همگانی و منسجم با آفات زنبور عسل در کشور، گفت: موضوع قرنطینه واردات به کشور باید جدی گرفته شود و حتی المقدور از واردات غیرمعقول و غیرضروری پرهیز شود.
وی با اشاره به راه های مبارزه با ویروس هایی که سبب کاهش جمعیت زنبورعسل در کلونی ها می شوند، اظهار کرد: با توجه به یافته های بخش تحقیق و تشخیص بیماری های زنبور عسل موسسه رازی، توصیه ترویجی ما به سازمان های مسئول و اتحادیه های صنعت زنبور داری در کشور مبارزه همگانی و منسجم با آفات است.
محرمی با اشاره به اینکه منشا این ویروس ها معمولا فرآورده هایی است که از خارج از کشور وارد ایران می شود، افزود: این فرآورده ها طیف وسیعی را شامل می شود که از جمله آن ها، واردات قاچاق ملکه، واردات فرآورده های زنبور عسل نظیر موم، گرده، عسل و ژل رویال است.
رئیس بخش تحقیق و تشخیص بیماری های زنبور عسل، کرم ابریشم و حیات وحش موسسه رازی با بیان اینکه این ویروس از طریق این عوامل می تواند به کشور وارد شود، اضافه کرد: در همین راستا موضوع قرنطینه واردات به کشور باید جدی گرفته شود و حتی المقدور از واردات غیرمعقول و غیرضروری پرهیز شود.
وی خاطرنشان کرد: نکته دیگر برای کنترل بیماری های ویروسی زنبور عسل مبارزه همه جانبه با آفات زنبور عسل است که بیماری واروازیس از مهمترین این آفات محسوب می شود و ویروس ها می توانند از این طریق به کلونی های زنبور عسل ورود پیدا کنند.
دکتر محرمی با تاکید بر لزوم مبارزه همگانی و منسجم با این آفت در سطح کشور، گفت: با اجرایی کردن این موارد می توانیم از شدت و حدت این آلودگی های بکاهیم.
وی توجه به مدیریت بهداشتی زنبورستان ها را امری بسیار مهم عنوان کرد و افزود: با افزایش سطح بهداشت در زنبورستان ها و کلونی ها، به طور مسلم زنبورستان ها در برابر این عوامل ویروسی و بیماری زا بیمه خواهند شد.
6156/1535خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.