به گزارش ایرنا آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر بندرعباس از با هم بودن افراد خانواده و دیدار با یکدیگر به عنوان دیگر جلوه های قشنگ و زیبای عید نوروز اشاره کرد.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان در ادامه با اشاره به برکات ماه رجب اظهار کرد: در این ماه رحمت خدا به سمت بندگانش سرازیر می شود و بهتر است که قدر آن را بدانیم.
آیت الله نعیم آبادی از رجب به عنوان ماه مولای متقیان حضرت علی بین ابی طالب (ع) نام برد و افزود:امام اول شیعیان این ماه را روزه می گرفت.
خطیب جمعه بندرعباس از اعتکاف به عنوان یکی دیگر از مزایای این ماه نام برد و با اشاره به استقبال روبه افزایش و نام نویسی مردم خاطرنشان ساخت: به کوری چشم دشمنان پیدا و ناپیدا(شیاطین) که می گویند دین از صحنه خارج شده ، هر سال بر تعداد معتکفین افزوده می شود.
وی همچنین از 21فروردین ماه به عنوان روز تاسیس حساب 100 امام خمینی(ره) نام برد و تاکید کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی به موقع خلاء ها را تشخیص و دستورات لازم را صادر می کرد که از جمله آنها می توان به تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کمیته امداد برای کمک به نیازمندان نام برد.
امام جمعه بندرعباس همچنین از 13 رجب به عنوان یکی از مهم ترین اعیاد شیعیان نام برد و یادآورشد: بصورت متواتر ذکرشده که حضرت علی(ع) در خانه خدا متولد شده و این فخر جهان اسلام است که در مسجد تولد و در مسجد نیز به شهادت برسد.
6149/6048
خبرنگار: رضا گیلانی **انتشار دهنده : خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.