به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اعمی برنطین سه شنبه در نشست تشریح عملکرد جمعیت هلال احمر هرمزگان در نوروز امسال، بیان داشت: بیش از 200 نفر از جوانان جمعیت هلال احمرهرمزگان از آغاز اجرای هفدهمین طرح ملی ایمنی وسلامت مسافرین نوروزی تاکنون به بیش از 159 هزارو500 نفر خدمت رسانی کردند.
وی بیان داشت:ایستگاه های سلامت موجود در پست های ایمنی وسلامت مسافرین نوروزی هم باهدف سلامت مسافرین نوروزی موفق به ارایه خدمت به 49 هزار و595 نفر از مراجعه کنندگان به این پست ها بوده است.
اعمی برنطین گفت: اقامه نماز اول وقت توسط میهمانان نوروزی یکی دیگر از دغدغه های سازمان جمعیت هلال احمر بوده که با برپایی خیمه های نماز در کنار طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی این امکان رافراهم نموده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمرهرمزگان افزود: 2 هزار و 300 نفر از میهمانان نوروزی با حضور در خیمه های نماز استان هرمزگان موفق به اقامه نماز شده اند.
اجرای هفدهمین طرح ملی ایمنی وسلامت مسافرین نوروزی از 25 اسفندماه پارسال آغاز و تا نیمه فروردین ماه امسال ادامه داشت.
در قالب اجرای طرح مذکور 13 پست ایمنی وسلامت در شهرستان های پارسیان، بستک، بندرلنگه ، بندرخمیر، بندرپل، قشم، هرمز، بندرعباس، حاجی آباد، رودان، میناب، سیریک و جاسک به مسافرین نوروزی خدمت رسانی کردند.
لازم به ذکر است،پنج میلیون و 264 هزار و 866 نفر شب اقامت از 25 اسفند سال 95 تا 13 فروردین سال 96 در هرمزگان به ثبت رسید.
به گزارش ایرنا، کمپین نه به تصادفات جاده ای در راستای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی هلال احمر و با شعار «بی گدار به جاده نزنیم،‌ ظریف برانیم» یکی از طرح هایی است که در ایام نوروز با هدف آگاه سازی مردم جهت پیشگیری از وقوع سوانح در سراسر کشور برگزار شد.
20 هزار جوان داوطلب در این طرح با برپایی یک هزار چادر در مبادی ورودی و خروجی شهرها به ارائه آموزش به مسافران نوروزی پرداختند.
در این طرح رانندگان میثاق نامه ای را امضا کرده اند و به رعایت نکات ایمنی در هنگام رانندگی متعهد می شوند.
مسافران براساس این میثاق نامه با نام و یاد خالق هستی بخش و برای سلامتی خود، همسر و فرزندان؛ برای ننشستن اشک بر چشم عزیزان؛ برای سلامتی سایر ‏هموطنان قول می‌دهند در طول سفر کمربند ایمنی‌ام را ببندند. سرعت مجاز را رعایت کنند. سبقت نادرست نگیرند، ‏هنگام خستگی و خواب آلودگی توقف نموده و استراحت کنند.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.