آخرین وضعیت جوی کشور از بارش باران و در ارتفاعات همراه با برف در نیمه شمالی کشور حکایت دارد، ضمن اینکه سازمان هواشناسی نسبت به آبگرفتگی و وقوع سیل در استان های جنوبی هشدار داد.

به گزارش ایلنا، بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی از آخرین وضعیت جوی کشور امروز جمعه چهارم فروردین ماه، بارش برف و لغزندگی جاده را در استان های کردستان، همدان، نواحی کوهستانی استان مرکزی، ارتفاعات گلستان، خراسان شمالی،مناطق شمالی خراسان رضوی، چهار محال و بختیاری و غرب اصفهان؛ بارش برف در نواحی کوهستانی لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، سمنان، دامنه های البرز در مازندران و تهران را خواهیم داشت.

همچنین وقوع طوفان تندری (بارش باران توام با رگبار و صاعقه، باد شدید و تگرگ، احتمال آبگرفتگی معابر و سیلاب در مسیل ها و رودخانه ها) را در استان های هرمزگان، فارس، بوشهر، جنوب و غرب کرمان و ایلام را شاهد خواهیم بود.
 
طی امروز و فردا خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود و توصیه می شود تردد شناورهای سبک با احتیاط انجام شود.
 
پیش بینی می شود بارش برف در جاده های کوهستانی شمال غرب، دامنه های البرز و دامنه های زاگرس مرکزی موجب لغزندگی جاده ها و گردنه های کوهستانی شود. با توجه به پیش بینی مخاطرات جوی فوق، توصیه می شود جهت جلوگیری از خسارت و حفظ ایمنی اقدامات لازم بعمل آید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.