به گزارش خبرنگار ایرنا، مهرداد یزدانی پنجشنبه در تشریح دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه فناوری اطلاعات در هرمزگان، بیان داشت: یکی از مهمترین رویکردهای دولت تدبیر و امید درارتقاء کیفیت و کمیت خدمات رسانی به مردم ، حرکت به سمت توسعه دولت الکترونیک در راستای به حداقل رساندن هزینه های مالی و زمانی در ارائه خدمات به مردم بدون واسطه و درحداکثر زمان ممکن بوده که در این زمینه هرمزگان رشد بی سابقه ای داشته است.
وی بیان داشت: در طول این مدت شاهد افزایش نقاط اتصال هرمزگان به شبکه امن دولت الکترونیک به میزان 162 درصد در راستای تسریع خدمت رسانی و تسهیل امورات مربوط به مردم استان ، صرفه جویی در مصرف کاغذ، کمک به محیط زیست، تکریم ارباب رجوع و همچنین به عنوان یکی از راه های عملیاتی کردن اجرای اقتصاد مقاومتی در استان و افزایش ادارات متصل به شبکه دولت در استان از 120 دستگاه در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید به 315 دستگاه تاکنون هستیم.
وی بیان داشت: در بستر شبکه دولت اقداماتی از قبیل ارسال و دریافت مکاتبات بین دستگاهی، ویدئوکنفرانس بین شهری و پیگیری های مربوط به سامانه ارتباط مردم و دولت(سامد) انجام می گیرد که نقش بارزی در افزایش سرعت خدمت رسانی و کاهش هزینه ها دارد.
مدیرکل فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری هرمزگان از اتصال تمامی شهرداری ها و اکثر دهیاری های استان در آینده ای نزدیک به شبکه دولت خبر داد.
یزدانی طراحی پرتال استانی (پنجره واحد) در سال 95 را از دیگر اقدمات حوزه مدیریت فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری هرمزگان عنوان کرد .
وی اضافه کرد : برای تمام فرمانداری ها، معاونت های استانداری، تعدادی از دفاتر ستادی و بخشداری ها و همچنین ستاد انتخابات وب سایت اطلاع رسانی طراحی و مشغول به فعالیت هستند.
مدیرکل فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری هرمزگان گفت: یکی از راههای تحقق دولت الکترونیک وچابک سازی دولت که از توصیه های دولت تدبیر و امید می باشد ارائه خدمات بصورت غیر متمرکز و توسط دفاتر پیشخوان خدمات دولت می باشد که در طول دولت تدبیر و امید رشد قابل ملاحظه ای داشته است.
یزدانی اظهار داشت: در حال حاضر 130 دفترپیشخوان خدمات دولت در استان فعال می باشند که این تعداد نسبت به سال 92، 86 درصد افزایش یافته و هم اکنون دفاتر پیشخوان خدمات دولت هرمزگان، 350 خدمت دستگاه های دولتی را به مردم شریف استان ارائه می نمایند که نسبت به سال 92، 130 درصد افزایش یافته و 300 خدمت در حال واگذاری هستند.
این مقام مسئول گفت: جهت تهیه آمار مربوط به ایثارگران استان سامانه ای الکترونیک طراحی و در اختیار مسئولین مربوطه قرار گرفت تا شناسایی استعدادها، نحوه به کارگیری ایثارگران در دستگاه ها، مدارک تحصیلی، مسائل رفاهی و مسائل و مشکلات اداری و کارگزینی ایثارگان از طریق این سامانه پیگیری شود.
یزدانی خاطرنشان کرد:همه زیرساختهای لازم برای برگزاری باشکوه دوازدهیمن دوره انتخابات ریاست جمهوری ، پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرو روستا و انتخابات میان دوره ای مجلس در غرب استان شامل پهنای باند کافی برای ارتباط بخشداری ها، فرمانداری ها و استانداری با وزارت کشورآماده و تجهیزات لازم در این زمینه فراهم شده است.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.