به گزارش ایرنا، جاسم جادری سه شنبه در چهارمین همایش حمایت از حقوق مصرف کنندگان در بندرعباس افزود: هم اکنون دیده می شود برخی از ادارات کالاهای خود را - حتی غیر استاندارد و بدون شناسه ملی- بدلیل ارزان بودن قیمت از شهرهای دیگر کشور خریداری می کنند، این درحالی است که برای تقویت بازار باید از فروشنده های داخلی استان حمایت شود.
وی بیان داشت: در راستای حمایت از تولید کنندگان و فروشندگان و همچنین تقویت بازار، به انجمن حقوق حمایت از مصرف کنندگان، صنعت، معدن و تجارت و اداره کل استاندارد تذکر داده شده که نظارت جدی بر خرید و فروش در بازار داشته باشند و اجازه ندهند چنین تخلفاتی صورت گیرد.
استاندار هرمزگان اظهارکرد: در حقوق مصرف کنندگان تمامی عرضه کالا و خدمات از نظر صحت، کمیت، کیفیت ، سلامت کالا و خدمات سنجیده می شود قانون و قراردادهای وضع شده باید در مورد هر شخصی که کالا یا خدمتی را خریداری می کند، در معاملات رعایت کند.
جادری اضافه کرد: چهار قاعده فقهی شامل قاعده ضرر و زیان، ظلم، حلیت و طهارت در اسلام است که اگر این قواعد براساس تعالیم دینی اسلام و بر مبنای توحید و عدالت اسلامی در جامعه نهادینه شود، عدالت اجتماعی برقرار می شود.
وی یادآورشد: تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه‌ی ایرانی اگرچه شعاری به ظاهر اقتصادی است اما بنا به تاکید رهبر معظم انقلاب بخش عظیم حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی به مردم باز می گردد و نقش افراد جامعه در این حمایت نه تنها کمرنگ تر از دولت و حلقه های اصلی اقتصاد تولید نیست، بلکه بسیار با اهمیت است.
استاندار هرمزگان بر لزوم اجرای قانون حمایت از مصرف کنندگان تاکید کرد و گفت: باید تلاش شود تا نابرابری ها در روابط معاملاتی از بین برود.
گفتنی است در این همایش از 38 شرکت تولیدی- خدماتی در هرمزگان در بخش رعایت حقوق مصرف کنندگان، گواهی نامه و تندیس حمایت از حقوق از مصرف کنندگان دریافت کردند.
استان هرمزگان دارای 35 هزار واحد صنفی در قالب 142 اتحادیه صنفی است.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده**انتشار دهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.