به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، اطلاع رسانی مناسب به مشتری، کسب رضایت مشتری، خدمات پس از فروش، رعایت ضوابط فروش اقساطی، پیش فروش و استفاده از بسته بندی بهداشتی از جمله معیارهای انتخاب واحد حامی مصرف کننده در این همایش بودند.
امام جمعه تبریز در این همایش رعایت حقوق مصرف کننده را از جمله تاکیدات قرانی ذکر کرد و گفت: در دین اسلام به مسایل اقتصادی اهتمام زیادی شده و در قران آمده است که در معامله عدالت را رعایت کرده و کم فروشی نکنید.
آیت الله محسن مجتهد شبستری با بیان اینکه در خرید و فروش و مراودات همه چیز بر اساس واقعیات باشد،افزود: آنچه در اسلام تعیین شده، درآمدهای حلال و پاک است.
وی رکن اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی را عبارت از تولید داخلی دانست و بر جلوگیری از واردات بی رویه و قاچاق کالا تاکید کرد و گفت: شرط حمایت مصرف کننده از کالای تولید داخل، رعایت کیفیت و قیمت مناسب است.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه اگر این دو شرط در تولید کالاها رعایت شود بطور قطع مردم نیز اقبال بیشتری به کالای داخلی می کنند، خاطر نشان کرد: مساله فرهنگ سازی مصرف کالای داخلی نیز بر عهده رسانه ها و مبلغان است که باید جهت نهادینه سازی آن تلاش کنند.
وی رعایت استاندارد را از جمله معیارهای تولید کالا دانست و گفت: اگر کالایی از خارج عودت داده شود مایه آبرو ریزی است؛ کالاها به گونه ای تولید شود که بتواند با کالای خارجی رقابت کند.
معاون سیاسی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با تاکید بر رعایت حقوق مصرف کننده در تولید و توزیع کالاها گفت: تولید کنندگان علاوه بر عرضه کالای با کیفیت با ارایه قیمت های مناسب اقبال مردم را در خرید کالای داخلی جلب کنند.
سعید شبستری خدمات بعد از فروش را نیز از جمله معیارهای فروش و رغبت مردم در خرید کالای داخلی دانست و افزود: تبلیغات کالاها نیز باید واقعی باشد و باید نهادهای نظارتی برای صحت سنجی کیفیت کالا وجود داشته باشد.
وی با بیان اینکه جنس خوب و با کیفیت حق مصرف کننده است، اظهار کرد: بعضی از 'ایزو' ها به طرق دیگری اخذ می شود و نشان استاندارد باید همواره در طول تولید کالا رعایت شود.
شبستری با اشاره به اینکه مردم هم با اقبال به کالای داخلی زمینه ایجاد اشتغال و حرکت چرخ تولید را فراهم می کنند، گفت: بطور قطع تولید کنندگان هم با ارایه کالای باکیفیت ضمن رقابت با جنس مشابه خارجی ،رضایت مشتری را هم جلب می کنند.
خبرنگار: نعمت مرادپور ** انتشار:محمد رستگار
6132/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.