علی محمد رحمانی زاده دوشنبه به مناسبت روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: برای حمایت از تولیدکنندگان درون استانی و رونق چرخه اقتصاد استان لازم است که خرید کالای درون استانی تقویت شود.
رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان خوزستان بیان کرد: برای عرضه کالای با کیفیت تولید داخل استان، اداره کل استاندارد و بهداشت باید نظارت ببیشتری بر تولیدات درون استانی داشته باشند.
رحمانی با اشاره به لزوم رعایت حقوق مصرف کننده از سوی تولید کنندگان بیان کرد: انتخاب خرید کالا با مصرف کننده است و برای رونق فروش کالای تولید درون استانی و حفظ حقوق مصرف کنندگان لازم است که کالای با کیفیت و قیمت مناسب از سوی تولید کننده داخلی عرضه شود.
وی با اشاره به افزایش و یا نوسان قیمت ها با نزدیک شدن به ایام نوروز، بیان کرد: دستگاه های مختلفی از جمله تعزیرات حکومتی، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بر بازار نظارت دارند تا قیمت ها بر اساس بخشنامه و دستورالعمل ابلاغی باشد.
وی گفت: برای جلب رضایت و اطمینان مصرف کنندگان باید فاکتور قیمت و سودی که تعیین می شود توسط اصناف صادر شود.
وی گفت: هر مصرف کننده ای که شکایتی از قیمت و یا کیفیت کالا دارد می تواند به انجمن حمایت از مصرف کنندگان، سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه اصناف استان مراجعه کنند.
نهم اسفند ماه به عنوان روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان نامگذاری شده است.
7158/6002 خبرنگار:زینب فرحانی**انتشاردهنده: کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.