به گزارش روز پنجشنبه ایرنا ، مردم شهید پرور هرمزگان در ماتم شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با برگزاری مراسم های بزرگداشت و سوگواره ها به یاد دخت گرامی رسول اکرم (س) به عزاداری پرداخته و غرق در ماتم و اندوه شدند.
این مراسم ها در حسینیه ها وتکایا ، امامزادگان و بقاع متبرکه هرمزگان در رسای این بانوی بزرگوار با حضور پرشکوه مردم استان برگزار شد.
آستان متبرکه امام زادگان سید مظفر (ع) ، سید کامل ، شاه محمد تقی ، سید سلطان محمد ، پیرچوگان و شاه معز الدین از شب گذشته و امروز شاهد حضور باشکوه مردم در این عزاداری بودند.
سخنرانان و مداحان ، ویژگی های شخصیتی و سیره این بانوی بزرگ اسلام را برای مردم به خصوص جوانان و نوجوانان بیان کردند تا آنان برای داشتن زندگی بهتر و موفق تر بکار گیرند.
همچنین اجتماع بزرگ فاطمیون صبح امروز پنجشنبه با حضور گسترده مردم در مناطق از قبل تعیین شده همچون بقاع متبرکه و حسینه ها برگزار شد که حاضران در این آیین ها بر پیروی از راه و منش ایشان تاکید کردند.
سیره آن بزرگوار به گونه ای بود که پیامبر اعظم (ص) ایشان را مادر پدر نامیدند و حضرت امام علی (ع) در خصوص ایشان می فرمایند من همسر بتول علیها السلام هستم؛ همان کسی که سرور زنان جهانیان است و در جایی دیگر می فرمایند هرگز فراق تو برمن محوشدنی و فراموش شدنی نیست.
عطر وجود 20 شهید گمنام دوران دفاع مقدس این مراسم ها و آیین های عزاداری را رنگ و بوی دیگری داده و بوی خوش شهادت فضای هرمزگان را آکنده کرده است.
حضرت فاطمه زهرا (س) در حالی که از عمر مبارکش 18 سال بیشتر نمی گذشت، بر اثر حوادث ناشی از هجوم به خانه ایشان، به روایتی در 13 جمادی الاول سال 11 هجری قمری و بنابر روایتی دیگر در سوم جمادی الثانی سال 11 هجری قمری به شهادت رسید.
3219/6048
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار دهنده : خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.