به گزارش ایرنا، اینک سالروز شهادت بانویی است که چون پشتیبانی مهربان در هنگامه آزار مشرکان، از پدر بزرگوارش دلجویی می کرد و مانند مادری مهربان حامی آخرین نبی خداوند بود.
بانوی پارسایی که دوران کودکیش با آغاز رسالت رسول اکرم(ص) همراه شد.
همین سیره بانوی دو عالم سبب شد تا پیامبر(ص) ایشان را ام ابیها بنامند این واژه افزون بر معنای مادر پدر به معنی اصل و مظهر نبوت و ولایت است.
زهرا، صدیقه، طاهره، مبارکه، بتول، راضیه، مرضیه، محدثه، صدیقه کبری، حورا، عذرا، ام الحسین، ام الحسن، ام الائمه و ام ابیها از دیگر کنیه های حضرت فاطمه زهرا (س) است.
در سالروز شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) سرزمین خواهر خورشید هشتم حرم حضرت بی بی حکیمه (س) خواهر ثامن الائمه (ع) میعادگاه دلدادگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.
زائران این بارگاه نورانی به یاد شهادت مظلومانه دردانه باغ نبوت همنوا با مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با پوشیدن لباس سیاه و نواهای یا فاطمه زهرا عشق و ارادت خود را به پیامبر اکرم(ص) نشان دادند.
دیگر مناطق شهرستان های گچساران و باشت از جمله مساجد، بقاع متبرکه، حسینیه ها و مراکز فرهنگی این شهرستان نیز در سوگ فرزند نبی مکرم اسلام (ص) در حال سوگواری هستند.
روحانیان با بیان گوشه ای از مظلومیت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و تشریح سیره سلاله پاک رسول گرامی اسلام (ص) درس زندگی فاطمی به نسل امروز می دهند.
امام جمعه شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران گفت که حضرت فاطمه زهرا (س) اسوه ای نمونه برای زنان و مردان عالم در تمام دوران هاست.
حجت الاسلام سید امین الله حجازی اظهار کرد که این بانوی بزرگوار به عنوان مادری موفق در پرورش حضرت امام حسن(ع) و امام حسین (ع) که سرور جوانان اهل بهشت لقب دارند و 2 دختر صبور و شجاع می تواند الگوی مادران برای تربیت فرزندان صالح باشد.
وی تصریح کرد که ساده زیستی، قناعت، عصمت، پاکدامنی و پشتیبانی از حضرت علی (ع) از ویژگی های دخت رسول اکرم (ص) به عنوان همسری فداکار و نمونه است.
وی با اشاره به افزایش پدیده اجتماعی طلاق، بیان کرد: پیروی از سیره فرزندان آل نبی مکرم اسلام (ص) بهترین راهکار برای کاهش آسیب های اجتماعی است.
حضرت فاطمه زهرا (س) 20 جمادی الثانی سال پنجم بعثت در مکه مکرمه دیده به جهان گشود.
شهرستان های گچساران و باشت در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
خبرنگار: فرزانه شریفی**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
8143 /8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.