به گزارش ایرنا ، مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل سازمان بنادر چهارشنبه در حاشیه برگزاری این مانور ضمن اشاره به موقعیت استراتژیک استان هرمزگان و همجواری آن با کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس، گفت: هرمزگان با بهره مندی از بنادر مهم در شرق و غرب و همچنین برخورداری از بیشترین سواحل کشور، میزبان شایسته ای برای 2 مانور آی سی اس طی یکسال گذشته بوده است.
ابراهیم کریمی اضافه کرد: مانور آی سی اس 200 در بندر شهید ذاکری قشم و آی سی اس 300 در بندر لنگه اجرایی شده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: سیستم فرماندهی حادثه (آی سی اس) را یک روش استاندارد بین المللی دانست که در بنادر تراز اول دنیا جهت کنترل بحران ها استفاده می شود.
اله مراد عفیفی پور افزود: در این روش ، تمامی حوادث و بحران ها در هر زمان و مکان تبیین و روش های مدیریت آنها تعریف شده است.
وی خاطرنشان کرد: دوره آموزشی آی سی اس برای دومین بار در استان و به میزبانی بندرلنگه طی چهار روز برگزار شد که سه روز آن مباحث تئوری و روز چهارم مانور عملیاتی به شکل میدانی با حضور تمامی ارگان های مرتبط با ستاد مدیریت بحران شهرستان بندر لنگه انجام شد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی یاد آورشد: در این دوره آموزشی، نقاط ضعف و قوت توسط کارگروه های تخصصی و کارشناسان مدیریت بحران و پدافند غیرعامل مورد ارزیابی و پایش قرار گرفت.
وی ضمن قدردانی از مشارکت دست اندرکاران و دستگاه ها از جمله نیروهای صف و ستادی و ارگان های نظامی و انتظامی ، اظهار داشت: انجام مانور امداد و نجات با همت دستگاه های شرکت کننده ، ظرفیت ها و توانمندی های امداد رسانی در بندر لنگه به عنوان یک شهرستان ساحلی که معیشت عمده مردم با دریا گره خورده ، را به منصه ظهور رساند.
این مسئول اجرای این مانور را نقطه عطفی در هم افزایی دستگاه ها و کمک به توسعه اقتصاد دریامحور دانست و گفت: حضور دانش آموزان و اقشار مختلف مردم در حاشیه این مانور فرصتی برای آموزش شیوه های نوین و نظام مند در مواجهه با حوادث ، صیانت از اموال مردم و بیت المال در جغرافیای بنادر را فراهم کرد.
مانور بزرگ اطفا حریق در دریا و خشکی بر اساس اصول مدیریت بحران و سیستم فرماندهی حادثه با مشارکت فرمانداری ، جمعیت هلال احمر ، آتش نشانی ، دریابانی ، منطقه پنجم ندسا ، شهرداری و شورای اسلامی بندر لنگه و به همت اداره کل مدیریت بحران سازمان بنادر و اداره بنادر و دریانوردی لنگه برگزار شد.
در این مانور که با مشارکت ارگان های همکار و اقشار مختلف مردم برگزار شد، آیت الله سید محمد جواد رکنی امام جمعه بندر لنگه ، شیخ بهجت امام جمعه اهل سنت این شهرستان، فرماندار و جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی حضور داشتند.
موقعیت جغرافیایی و ترابری دریایی بندرلنگه آن را به بهترین پایانه ی لجستیکی برای جزایر ایرانی حوزه ی خلیج فارس(سیری، لاوان، کیش، هندورابی، تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی) تبدیل کرده است.
داشتن حداقل فاصله دریایی با امیرنشین های امارات متحده عربی از جمله بنادر دبی و شارجه، از دیگر مزیت ها و ویژگی های بندرلنگه است.
بندرلنگه در 240 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده : خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.