به گزارش ایرنا جاسم جادری پنجشنبه در نشست روسای مجامع مشورتی توسعه استان های کشور اظهار داشت : بدون وجود این تفکر تحول اقتصادی ، بهبود صادرات غیر نفتی و بازگشت اعتماد مردم به نظام و حاکمیت رخ نمی داد و ایران جایگاه خود را در جهان باز نمی یافت.
وی ادامه داد: کشور پس از اجرای برجام توانست در حوزه ها و بخش های گوناگون به افزون بر 100 موفقیت بزرگ دست یابد.
استاندار هرمزگان اضافه کرد : مردم توقع اجرایی شدن وعده های انتخاباتی را داشتند ولی شرایط تا کنون اجازه نداده این امر محقق شود.
بنا به اظهار جادری ، اکنون نیز نیازمند این تفکر بوده و باید از این میراث گرانبها حمایت ، دفاع و تشویق کرد و از افراط و تفریط برحذر بود.
جادری ابراز داشت: نمونه این موفقیت ها حضور سفیر فرانسه در هرمزگان بود که برای اولیم مرتبه صورت می گرفت و قول دادند سرمایه گذاران و شرکت های فرانسوی را برای سرمایه گذاری در این استان تشویق کنند.
استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه تفکر اعتدال و عقلانیت نجات بخش کشور است ، خاطر نشان کرد: کسانی که منافع آنان ایجاب نمی کند در کنار این تفکر قرار گیرند هجمه های خود به رئیس جمهور و برنامه های دولت که تا کنون موفقیت آمیز بوده را از روز اول آغاز کرده اند.
جادری به موفقیت های کسب شده در هرمزگان اشاره کرد و گفت: هرمزگان توانسته رتبه اول اقتصاد مقاومتی را در ارزیابی شاخص ها و سر فصل های مختلف کسب کند درحالی که استان هایی نظیر آذربایجان شرقی ، کرمان و لرستان که نشست های اقتصاد مقاومتی آنها با حضور وزیر کشور برگزار می شود به ترتیب در جایگاه های سیزدهم ، سوم و نُهم قرار دارند.
وی یاد آور شد: در زمینه رفع موانع تولید نیز بیش از 600 واحد تولیدی ، کشاورزی ، صنعتی افزون بر 7 هزار میلیارد ریال تسهیلات از بانک ها دریافت کرده اند.
وی ادامه داد : بهترین محصول های کشاورزی خارج از فصل و 15 درصد فولاد کشور در این استان تولید می شود و علاوه بر آن صنایع بزرگ ، بزرگترین بنادر و پالایشگاه های بزرگ نفت در هرمزگان مستقر هستند.
استاندار هرمزگان یادآور شد: بسیاری این استان را با نام قشم و کیش که تنها 2 جزیره از 14 جزیره آن هستند ، می شناسند.
جادری بیان کرد: هرمزگان از عسلویه آغاز و تا کُنارک امتداد می یابد که طول سواحل در سرزمین اصلی به 900 کیلومتر می رسد و با دارا بودن 14 جزیره مسکون و غیر مسکونی با 5 کشور حاشیه خلیج فارس و دریای عمان همسایه است.
3219 /6048
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار دهنده : خلیل تنیده

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.