به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام میرزا حسین معتمدی یکشنبه در مراسم گرامیداشت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود: دارالفنون امیر کبیر ، دانشگاه آزاد اسلامی آیت الله هاشمی رفسنجانی است و تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی در دورانی از انقلاب اسلامی بود که جوانان مشتاق و تشنه کسب علم و دانش بودند و با گذشت چندین سال از عمر دانشگاه آزاد اسلامی و توسعه در تمام نقاط ایران و جهان و با پیشرفت های علمی و کسب مقام در المپیادهای جهانی با دارالفنون قابل مقایسه نیست.
وی اظهارکرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی بزرگ بود زیرا بزرگ می دید و خیلی از طرح ها و حرف های ایشان از آینده نگری بود که نمونه ای از آن را می توان تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی برشمرد و همچنین جذب ، هنر ایشان بود که جذبش عالی و دفع اش در حداقل و ضرورت بود.
امام جمعه میناب اذعان داشت: آیت الله هاشمی رفسنجانی رکن بزرگ و استوانه نظام و انقلاب اسلامی بود و نامش در تمام فراز و نشیب های انقلاب گره خورده است که در تاریخ ثبت و ضبط خواهد ماند.
معتمدی با اشاره به فرمایش امیرمومنان (ع) که می فرماید اگر قرار باشد روی انسان قیمت گذاری کنیم باید به زیبایی کاری که انجام می دهد ببینیم ، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از اثرات کوچک آیت الله هاشمی رفسنجانی است و ایشان با توجه به تمام مسئولیت هایی که داشتند تشنه قدرت نبود و به پست و مقام هایی که داشت ابهت و ارزش داد چرا که انسان های بزرگ به مسئولیتی که دارند اعتبار می دهند .
وی بیان داشت: آیت الله هاشمی رفسنجانی یک حکیم به معنای واقعی کلمه بود، ایشان می دانستند چگونه با مردم رفتار کنند عالمانه حرف می زدند و عالمانه تصمیم می گرفتند.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد میناب نیز در این مراسم با تسلیت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی به ذکر پاره ای از خصوصیات منحصر به فرد ایشان پرداخت و گفت: آیت الله هاشمی ازمعدود کسانی بود که هم قبل از انقلاب و هم بعد از انقلاب ذره ای از آرمان های خود عدول نکرد و امین حضرت امام (ره ) و مقام معظم رهبری بود.
حمید باقری در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از مهم ترین ابتکارات آیت الله هاشمی رفسنجانی بود که توانست ازخروج میلیارد دلار ارز از کشور جلوگیری کرده و کام تشنه گان علم و دانش را سیراب سازد .
وی بیان داشت: مهم ترین دغدغه آیت الله هاشمی حفظ وحدت و پرهیز از تفرقه بود و به خاطر حفظ نظام و آرمان های امام (ره) و رهبری همه تهمت ها و جفاها را به جان خرید.
باقری درپایان گفت: از آنجایی که آیت الله هاشمی رفسنجانی خود را وقف مردم کرده بود ، مردم نیز در تشییع پیکر این مجاهد در راه خدا ارادت خود را نسبت به او ابراز داشته و با حضور میلیونی خود حماسه ای دیگر از وحدت و اتحاد ملی و اسلامی رقم زدند.
مراسم گرامیداشت ارتحال حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی با حضور امام جمعه شهرستان میناب ، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ، روسای دانشگاه ها و جمعی از مسئولان ادارات و دستگاه های اجرایی شهرستان در محل نماز خانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد میناب برگزار شد.
شهرستان میناب در 90 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع است.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده : خلیل تنیده

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.