به گزارش خبرنگار ایرنا از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان، دانش هاشمی پور روز پنجشنبه با اشاره به انتشار خبری با عنوان ' تشکیل پرونده تخلف برای 12 مدرسه غیرانتفاعی درهرمزگان' افزود: آموزش و پرورش هرمزگان محوریت قانون برای ارتقا سلامت اداری و مقابله با هر تخلفی را وظیفه خود می داند و در این مسیر نیز هرگز قانون و منافع مردم را فدای مصلحت نخواهد کرد.
وی ادامه داد: با توجه به ابهامات در برخی وجوه دریافتی که ناشی از تفسیر نادرست دستورالعمل ها و بخشنامه های صادره بود، اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان علاوه بر طرح موضوع در شورای نظارت، درخواست بازدید از این مدارس و بررسی دقیق اسناد و مدارک پیرامون وجوه دریافتی و تطبیق آن با تعرفه های قانونی را با ادارات ذیربط در دستور کار قرارداد.
هاشمی پور بیان داشت: از آنجاییکه آموزش و پرورش تعامل و همراهی و همکاری با دستگاه های مسوول از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی استان را در راستای برخورد قانونی با تخلفات احتمالی برخود لازم می داند، برنامه این بازدید مشترک با کاشناسان مربوطه اجرایی شد تا ابهامات موجود مورد بررسی دقیق تر قرار بگیرد.
وی ادامه داد: پس از بررسی اسناد و مدارک صورتجلسه ای تنظیم و برخی ابهامات برای بررسی بیشتر به حوزه کارشناسی بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ارجاع شد که با دقت نظر کارشناسی و ارجاع به اداره کل تعزیرات حکومتی و روشن شدن ابهامات، پرونده ای منجر به صدور رای نگردید.
این مسوول تاکید کرد: آموزش و پرورش هرمزگان روند فعالیت مدارس استان درهمه دوره های تحصیلی را با انجام بازدیدهای مستمر و کلاس های آموزشی- توجیهی در دستور کار دارد که خوشبختانه در سایه تلاش مدیران و مجموعه دست اندرکان امر تعلیم و تربیت، شاهد فعالیت بر محور قانون و ارتقاء شاخص های آموزشی ، پرورشی و اداری هستیم.
مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: راهبرد آموزش و پرورش هرمزگان در دولت تدبیر و امید بر پایه صداقت و امانت و قانونمداری درعملکرد است که نتایج این رویکرد درارتقاء سلامت کاری و رشد شاخص ها در همه زمینه ها مشهود است.
روز گذشته رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت ، معدن و تجارت هرمزگان گفت: در گشت مشترک بازرسان این اداره با سازمان های مربوطه از 38 مدرسه غیرانتقاعی در سه مقطع متوسطه دبستان ، دوره متوسطه اول و دوره متوسطه دوم در شهر بندرعباس ، 12 مدرسه پس از تطبیق اسناد و مدارک متخلف شناخته شد.
عبدالرضا پیروی منش چهارشنبه در تشریح این خبر افزود: پرونده تخلف برای این مدارس به ارزش بیش از 17 میلیارد ریال تشکیل و به اداره کل تعزیرات حکومتی هرمزگان ارسال شد.
وی بیان داشت: اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت ، معدن و تجارت بر اساس ماده قانون اصلاح تعزیرات حکومتی مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان مرجع رسیدگی به تخلفات صنفی و صنعتی ، بازرسی و نظارت تمامی امور مربوط به بخش دولتی و غیردولتی را با جدیت دنبال می کند.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.