حسین خالقی‌مجد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تولید، نگهداری و فروش محصولات لبنی فاقد پروانه کسب، تخلف محسوب شده و افراد خاطی مورد پیگرد قانونی قرار می گیرند، خواستار پیگیری و افزایش برخوردهای قانونی از سوی اتحادیه صنفی و اتاق اصناف همدان شد.
وی اضافه کرد: برخورد با فروشندگان محصولات لبنی فاقد پروانه کسب ابتدا برعهده اتحادیه صنفی مربوطه و سپس اتاق اصناف است و موظف به شناسایی این واحدها و صدور اخطار و در نهایت پلمب با دستور مراجع قضایی هستند.
خالقی مجد بیان کرد: برای شتاب در بازرسی و برخورد با موارد تخلف با اینکه وظیفه ای در قبال فعالیت واحدهای فاقد پروانه کسب نداریم اما همکاری لازم را داریم و براساس هماهنگی به عمل آمده نسبت به تشدید برخوردها در قالب طرح ضربتی اقدام خواهیم کرد.
وی افزود: در 6 ماه اخیر نیز نسبت به تعطیلی موقت 6 واحد صنفی عرضه لبنیات فاقد پروانه کسب اقدام کرده ایم در حالیکه طبق قانون نمی توان این واحدها را به طور دائمی تعطیل کرد و با صدور پروانه کسب بازهم به فعالیت ادامه می دهند.
وی با تاکید بر اینکه بازرسان بهداشتی به صورت مداوم نسبت به نظارت بر امور بهداشتی واحدهای لبنی اقدام می کنند، گفت: در این 6 ماه گذشته 49 مورد اخطار کتبی برای رفع نواقص صادر کردیم و 24 واحد به دلیل بی توجهی به این اخطارها با تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی ارجاع شدند.
خالقی بیان کرد: همچنین در 6 ماه اخیر هزار و 185 کیلوگرم انواع محصول لبنی غیربهداشتی از این واحدها جمع آوری شد و 33 مورد نمونه برداری برای بررسی صلاحیت مصرف مواد لبنی انجام گرفت که از این تعداد نیز محصولات لبنی هفت واحد به دلیل فقدان تطابق لازم با استانداردها جمع آوری و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.
به گزارش ایرنا وی خاطرنشان کرد: 11 مورد نمونه برداری تب مالت در 6 ماه گذشته انجام شد که البته همگی نمونه ها منفی بود و علاوه بر این 2 مورد واحد لبنی متخلف در یک ماه اخیر نیز شناسایی و پلمب شد.
وی با اشاره به اینکه مرکز بهداشت همدان از 45 روز گذشته هیچ یک از متقاضیان راه اندازی واحدهای صنفی جدید و نیز متقاضی ضوابط خاص را مورد تایید قرار نداده است، گفت: البته 2 واحد استفاده از دستگاه پاستوریزه کردن شیر در دست بررسی است و بازرسی از این 2 واحد در حال پیگیری است.
خالقی با اشاره به رشد بی رویه واحدهای عرضه لبنیات در 6 سال اخیر گفت: چرایی افزایش چشمگیر این واحدها نیاز به بررسی از سوی اتاق اصناف دارد.
هم اکنون 400 واحد لبنی فله فروش در سطح استان همدان فعالیت دارند که عمده آنها در شهر همدان است.
7520/6993
خبرنگار: میثم ناصرنژاد** انتشار دهنده:اکبر بهاروند

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.