رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: اکیپ‌های سازماندهی شده این سازمان با بهره‌گیری از توان و ظرفیت دیگر دستگاه های اجرایی برای ردیابی و مبارزه با هجوم احتمالی ملخ های صحرایی به استان آمادگی کامل دارند.

مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور در آبان ماه امسال در نشست ویدیو کنفرانسی با مدیران جهادکشاورزی شهرستان های هرمزگان اعلام کرد ک احتمال حمله دسته های ملخ صحرایی پرتراکم در زمستان امسال از منطقه شاخ آفریقا به جنوب کشور و استان هرمزگان وجود دارد.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، با اشاره به افزایش تراکم سطح مبارزه با ملخ های صحرایی در منطقه شاخ آفریقا پیش بینی می‌شود زمستان امسال با حمله دسته های ملخ صحرایی پرتراکم به جنوب کشور به ویژه هرمزگان مواجه باشیم.

علی باقرزاده همایی  روز سه شنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: تمام امکانات و تجهیزات مقابله ای در صورت مشاهده هرگونه دسته‌های ملخ که به سمت کشور حرکت کنند، فراهم شده تا دسترنج کشاورزان و امنیت غذایی مردم مورد تهدید قرارنگیرد.

وی بیان داشت: با انجام تمهیدهای لازم نباید اجازه دهیم این ملخ‌ها امنیت غذایی مردم را با خطر مواجه نمایند و به کشاورزی ما آسیب برساند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان اظهارداشت: انتظار می‌رود فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی در مرکز استان و سایر شهرستان ها همچون گذشته در زمیته مقابله با هجوم احتمالی ملخ های صحرایی همکاری‌های لازم را با جهاد کشاورزی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۴۴ هکتار مبارزه و حدود ۳۰ هزار هکتار ردیابی  علیه ملخ های صحرایی در سراسر استان صورت گرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.