کار مبارزه با ملخ صحرایی مهاجر در ۱۵ شهرستان سیستان و بلوچستان کماکان تداوم دارد و تاکنون هیچ خسارتی به بخش کشاورزی استان وارد نشده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان با اشاره به سمپاشی 110 هزار هکتار از مراتع این استان برای مبارزه با ملخ صحرایی گفت:  با توجه به روند افزایش سطح مبارزه با ملخ صحرایی مهاجر تا تیر امسال ادامه خواهد داشت.

به گزارش جماران، غلام‌حیدر زورقی گفت: ۳۸ هزار و ۸۸۶ هکتار از سطح مراتع سیستان و بلوچستان در این مدت علیه ملخ بالدار و ۷۱هزار و ۴۰۵ هکتار علیه پوره ملخ سمپاشی شده است.

وی ادامه داد: با توجه به روند افزایش سطح مبارزه با ملخ صحرایی مهاجر تا تیر امسال ادامه خواهد داشت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان با بیان اینکه تخصیص اعتبارات ملی و استانی برای مقابله جدی با این آفت ضروریست گفت: تاکنون دیده بانی در سطح ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار هکتار از اراضی این استان انجام شده است.

وی افزود: کار مبارزه با ملخ صحرایی مهاجر در ۱۵ شهرستان سیستان و بلوچستان کماکان تداوم دارد و تاکنون هیچ خسارتی به بخش کشاورزی استان وارد نشده است.

زورقی ادامه داد: جهادکشاورزی پارسال هنگام هجوم ملخ صحرایی به سیستان و بلوچستان با بسیج تمام امکانات، مبارزه با این آفت را در سطح ۲۱۱ هزار و ۵۳۵ هکتار از مراتع منطقه انجام داد و مانع آسیب‌رسانی به بخش کشاورزی شد.

به گزارش ایرنا ملخ‌های صحرایی در مسیر حرکت شان تمام گیاهان زراعی، باغی و حتی علف‌های هرز را می‌خورند، این نوع ملخ قدرت پرواز بسیار زیادی دارد و در یک شبانه روز می‌تواند تا ۱۵۰ کیلومتر پرواز کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.