رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از سمپاشی 118 هزار و 881 هکتار از مراتع سیستان و بلوچستان علیه ملخ صحرایی خبر داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با اشاره به سمپاشی 118 هزار و 881 هکتار از مراتع سیستان و بلوچستان علیه ملخ صحرایی، گفت: کماکان کار مبارزه با ملخ‌های صحرایی مهاجر در 15 شهرستان سیستان و بلوچستان ادامه دارد

به گزارش جماران، غلام حیدر زورقی گفت: با ورود موج سوم ملخ صحرایی به سیستان و بلوچستان، تاکنون ۱۱۸ هزار و ۸۸۱ هکتار از مراتع سیستان و بلوچستان علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با این آفت از ۵ آبان ماه سال گذشته با توجه به گزارش ارسالی از سازمان خواروبار کشاورزی (فائو) مبنی بر هجوم موج سوم دسته‌های ملخ در استان سیستان و بلوچستان آغاز شده است، افزود: ملخ یکی از مهمترین آفات عمومی است که در صورت عدم کنترل آفت خسارت جبران ناپذیری به محصولات زراعی و باغی وارد می‌کند.

زورقی با بیان اینکه کماکان کار مبارزه با ملخ‌های صحرایی مهاجر در ۱۵ شهرستان سیستان و بلوچستان ادامه دارد، بیان داشت: ۷۹ هزار و ۱۱۹ هکتار از سطح سمپاشی شده مراتع در جنوب سیستان و بلوچستان علیه ملخ پوره و ۳۹ هزار و ۷۷۲ هکتار علیه ملخ بالدار بوده است.

وی با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اقدامات خوبی را برای مبارزه با این آفت انجام داده است، تصریح کرد: از کشاورزان عزیز خواهشمندیم در صورت مشاهده این آفت مراتب را بلافاصله به نزدیک ترین مرکز جهاد کشاورزی اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.