به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم خوشبخت با اشاره به اینکه نیروی انسانی توانمند بزرگترین سرمایه در آموزش و پرورش است گفت: هرگونه بهبود و پیشرفت در سطوح علمی و مهارتی معلمان، افزایش بهره وری را در پی خواهد داشت زیرا نظام آموزشی با برنامه ریزی، سازمان دهی و هماهنگی مجموعه‌ی عظیمی از منابع مالی، مادی و انسانی جهت تربیت انسان‌ها بنیان نهاده شده است.

وی افزود: با برنامه ریزی های انجام شده در سال ۹۸ در راستای ارتقای سطح علمی آموزشی معلمان و کلیه کارکنان اجرایی مدارس و ادارات، بیش از ۱۸۶ دوره آموزشی برگزار گردید که دو میلیون و ۱۱۳ هزار و ۳۵۲ نفر ساعت در دوره‌های آموزشی حضوری و غیرحضوری تحت پوشش قرار گرفتند.

خوشبخت از مجموع دوره‌های برگزار شده در استان به برگزاری چهار دوره آموزشی سند تحول بنیادین با حضور دکتر مددی مشاور وزیر آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: برگزاری این دوره‌ها ضمن ارتقا دانش مدیران، معاونین، کارشناسان و دبیران، اجرای دقیق مفاد سند تحول بنیادین آموزش وپرورش و با هدف تأمین مدرس استانی را در پی خواهد داشت.

وی در ادامه به برگزاری ده عنوان دوره آموزشی توانمند سازی مدیران، دوره‌های آموزشی کتب جدیدالتالیف پایه دوازدهم، دوره‌های آموزشی مهارت‌های بدو خدمت معلمان، نیروهای حق التدریس و سرباز معلم، دوره‌های آموزشی مهارتهای زندگی ویژه معاونین و سرپرستان مدارس شبانه روزی و مدارس شاهد، دوره‌های ویژه کارکنان و معلمان مدارس استثنایی در سالی که گذشت اشاره کرد.

خوشبخت افزود: در راستای استفاده بهینه از آموزش‌های حضوری، دوره‌های تأمین مدرسی منطقه‌ای در زمینه پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی با همکاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، دوره آموزشی انگیزش در آموزش و پرورش به کمک سایر سازمان تبلیغات اسلامی جهت برگزاری این دوره‌ها در کلیه مناطق استان برگزار گردید.

این مسئول با بیان اینکه تلاش شده است از ظرفیت‌های فعال انجمن‌های علمی آموزشی معلمان در جهت آموزش روش‌های نوین تدریس استفاده بهینه شود گفت: هفت دوره آموزشی با همکاری انجمن‌های علمی آموزشی گروه معارف، فیزیک، جغرافیا نیز در مرکز استان برگزار شد.

خوشبخت ضمن تقدیر و تشکر از عملکرد اداره برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی گفت: در راستای افزایش بهره وری، مدیریت زمان، هم گامی با شرایط کنونی، دوره‌های آموزشی در کلیه سطوح شغلی اعم از مدیران ارشد، رؤسای ادارات، کارشناسان، مدیران، معاونین و معلمان متناسب با نیازهای آموزشی احصاء شده و در تقویم آموزشی سال ۹۹ تدوین شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.