محمد قویدل روز یکشنبه در تشریح چگونگی سئوال ها و نحوه برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم افزود: فرآیند آموزش حضوری دانش آموزان هرمزگانی از اول مهر تا پایان بهمن سال ۹۸ انجام شد.
وی بیان داشت: ۲۰ درصد سئوال های امتحانی نیز از محتوای کتاب درسی که به صورت غیرحضوری و مجازی و نیز از شبکه آموزش و شاد از اول اسفند ۹۸ تا پایان سال تحصیلی جاری آموزش داده شده، انتخاب می شود.
معاون آموزش وپرورش هرمزگان اظهارداشت: دانش آموزان برای کسب ۱۶ نمره از ۸۰ درصد محتوای کتاب درسی که به صورت حضوری تدریس شده، باید همه سئوال ها را پاسخ دهند.
قویدل ادامه داد: برای کسب چهار نمره دیگر که به صورت مجازی آموزش داده شده نیز دانش آموزان اختیار دارند سوالاتی را که برای پاسخگویی آنها آمادگی بیشتری دارند انتخاب و پاسخ دهند.  
وی ادامه داد: به جهت تعیین دقیق محتوای کتاب درسی در قالب بخش های ۸۰ و ۲۰ درصد، برای تمام موضوع های درسی پایه دوازدهم، عناوین درس ها و محدوده موردنظر برای هر عنوان کتاب تعیین و در جدول پیوست مشخص شده که توجه دانش آموزان به آن جلب می شود.
قویدل خاطرنشان کرد: برای حفظ سلامت دانش آموزان و رعایت پروتکل های بهداشتی در حوزه های امتحانی، دانش آموزان در دو گروه رشته های علوم تجربی و ریاضی- فیزیک وهمچنین گروه رشته های ادبیات و علوم انسانی، علوم ومعارف اسلامی، سوم متوسطه و پیش دانشگاهی نظام قبلی تقسیم می شوند.
این مسوول بیان کرد: برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی بین صندلی ها نیز یک متر و۸۰ سانتیمتر تا ۲ متر فاصله درنظر گرفته شده و حوزه های امتحانی نیز به تعداد کافی پیش بینی و مهیا شده است.
قویدل گفت: تدابیری اتخاذ شده که با جلب همکاری مراقبان سلامت و کارشناسان شبکه های بهداشت و درمان، سلامت دانش آموزان رصد و آنها ملزم به استفاده از ماسک و دستکش شوند و در فاصله هر جلسه امتحان تا امتحان بعدی، سالن، صندلی ها و ملزومات حوزه ها ضد عفونی شوند.
امسال بیش از ۱۴هزار و ۵۰۰ دانش آموز دختر و پسر سراسر استان هرمزگان در آزمون نهایی پایه دوازدهم شرکت می کنند.
امتحانات نهایی پایه دوازدهم از ۱۷ خردادماه امسال در رشته های ریاضی فیزیک، علوم تجربی و علوم انسانی در ۳۰۰ حوزه امتحانی آغاز و تا ۱۵ تیرماه ادامه می یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.