محمد زنگنه روز سه‌شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: برای حفظ سلامت دانش‌آموزان این امتحانات در ۲ گروه برگزار و نتایج آن تا پایان تیرماه اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: گروه نخست شامل دانش‌آموزان رشته‌های ریاضی و علوم تجربی است که تعداد شرکت کنندگان این گروه در استان بوشهر چهار هزار و ۲۰۰ نفر است و امتحان‌های نهایی آنان از از ۱۷ خرداد تا ۱۴ تیر برگزار می‌شود.

زنگنه اضافه کرد: گروه دوم سه هزار و ۳۰۰ دانش آموز رشته‌های ادبیات و علوم انسانی، معارف اسلامی، دانش آموزان پایه سوم دوره متوسطه نظری و فنی و حرفه ای و دوره پیش دانشگاهی از نظام آموزشی پیشین هستند که امتحان‌ نهایی آنها از ۱۸ خرداد تا ۱۸ تیر برگزار می‌شود.

رئیس اداره سنجش و پیشرفت تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد ۸۰ درصد از محتوای آموزشی این پایه تحصیلی پیش از شیوع کرونا به روش حضوری و تنها ۲۰ درصد محتوای کتب درسی به صورت مجازی و با استفاده از پیام رسان های موجود و شبکه شاد تدریس شده‌است.

وی افزود: بر این اساس ۱۶ نمره از سوالات امتحان‌های نهایی پایه دوازدهم از ۸۰ درصد از محتوای کتب درسی که به صورت حضوری تدریس شده‌است، طرح می‌شود و پاسخگویی به این سوالات اجباری است.

زنگنه ادامه داد: برای ۴ نمره باقی مانده نیز دو نوع سوال یعنی ۴ نمره از ۲۰ درصد از محتوای کتب درسی که به صورت غیر حضوری تدریس شده و ۴ نمره هم از ۸۰ درصد محتوای آموزشی تدریس شده به صورت حضوری طرح می‌شود و دانش آموزان می‌توانند از بین این دو نوع سوال‌ دست به انتخاب بزنند.

رئیس اداره سنجش و پیشرفت تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: حفظ سلامت دانش آموزان اولویت نخست آموزش و پرورش است.

وی افزود: در این ارتباط تدابیر بهداشتی مانند چینش صندلی‌ها به فاصله بین ۱.۸ تا ۲ متر، ضدعفونی کردن حوزه‌های امتحانی به صورت روزانه، استفاده از مراقبان بهداشت مدارس و کارشناسان شبکه‌های بهداشت برای پایش سلامتی دانش‌آموزان در نظر گرفته شده‌است.

زنگنه گفت:استفاده از ماسک و دستکش برای دانش‌آموزان الزامی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.