به گزارش خبرنگار مهر، علی حیرانی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران بیان داشت: زمینه همکاری سازمان‌های مردم نهاد با دانشگاه علوم پزشکی در دو بخش شامل تأمین و توزیع اقلام بهداشتی مورد نیاز برای پیشگیری از انتقال کووید- ۱۹، همچنین همکاری جهت رسیدگی به نیازهای خانواده‌ها و بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ و ارائۀ خدمات به ایشان در قالب انعقاد تفاهم نامه فراهم است.

حیرانی با اشاره به ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در استان جهت ایجاد پویش‌های مردمی به منظور اقناع و توجیه افکار عمومی برای فاصله گذاری هوشمند و رعایت الزامات بهداشتی اظهار داشت: تشکل‌های غیردولتی و سازمان‌های مردم نهاد برای ایجاد پویش‌های مردمی در استان به منظور مقابله با ویروس کرونا به صورت فعال کار خود را آغاز کرده‌اند.

وی عنوان کرد: سمن‌ها همواره برای کمک به جامعه آماده خدمت بوده‌اند و دانشگاه علوم پزشکی آنها را رفیق و همکار خود می بیند. در همین راستا، تلاش ما بر این است که تمام فعالیت‌های داوطلبانه سمن‌ها در مقابله با این بیماری به مردم و مسئولین منعکس گردد؛ و در این زمینه با مسئولین صدا و سیمای مرکز خلیج فارس هم هماهنگی‌هایی صورت گرفته است.

رئیس دبیرخانه سیاستگذاری سلامت استان با بیان اینکه از ابتدای اپیدمی بیماری کرونا تعداد ۹۵ سازمان مردم نهاد در کنترل همه گیری کرونا در سطح استان به صورت داوطلبانه فعالیت داشته‌اند، اظهار داشت: با هماهنگی‌های صورت گرفته در حال حاضر با تعداد ۸ سمن در زمینه تأمین و توزیع اقلام بهداشتی مورد نیاز و همچنین با تعداد ۳ سمن جهت رسیدگی به نیازهای بیماران مبتلا تفاهمنامه همکاری به امضا رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.