در پی مرگ جوان بوشهری در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر و انتشار اخباری مبنی بر رسیدگی نکردن به وضعیت این بیمار و در نهایت مرگ او در اثر کوتاهی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اطلاعیه‌ای صادر کرد.

سعید کشمیری در این اطلاعیه اعلام کرده است: صیانت از حقوق بیماران یکی از رسالت‌های مهم دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است و تشکیل این کمیته نیز برای بررسی دقیق و مستند این پرونده صورت گرفته است.

وی با ابراز تأسف و همدردی با خانواده عظیمیان افزود: از اصحاب رسانه و افکار عمومی درخواست داریم تا نسبت به انتشار مطالب غیر کارشناسی و احساسی راجع به این موضوع به‌شدت پرهیز کنند.

کشمیری افزود: پس از اعلام نتیجه نهایی بررسی علت حادثه از سوی کمیته ویژه موضوع برای پیگیری‌های بعدی به مراجع قانونی ارجاع می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تاکید کرد: در صورت تائید کوتاهی پزشکی در این پرونده، دانشگاه علوم پزشکی بر اساس رسالت خود برخوردهای قانونی و لازم را برای پیشگیری از تکرار حوادث مشابه انجام خواهد داد.

وی با ابراز تأسف از ایجاد درگیری فیزیکی با پزشک در محل خدمت به بیماران گفت: حریم پزشک و کادر درمانی در محل خدمت به دردمندان جامعه مقدس است اما در این پرونده اعلام نظرهای غیر

کارشناسی و غیر مستند زمینه‌ساز ایجاد درگیری فیزیکی با پزشک اورژانس شد که این موضوع موجب برهم خوردن نظم مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس و اخلال در روند ارائه خدمات به سایر مراجعین نیز شد.

زنده یاد عظیمیان جوان 20 ساله بوشهری است که براثر تصادف ضربه مغزی شده بود و به گفته بستگانش با ضریب هوشی 9 به بیمارستان منتقل شده بود اما بدلیل تاخیر در عمل باعث مرگ وی شده است.

در همین راستا شماری از دوستان و بستگان زنده یاد امروز با تجمع در مقابل استانداری بوشهر نسبت به آنچه قصور پزشکی در رسیدگی به موضوع درمان وی نامیده شد خواستار رسیدگی شدند.

۶۰۴۷/۶۰۴۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.