به گزارش خبرنگار مهر، عزیز الله کناری ظهر شنبه در جلسه شورای نظارت و کنترل تنظیم بازار شعرستان بندرعباس ضمن قدردانی از زحمات گذشته، در سال ۱۳۹۹ بازرسی‌هایی که توسط اتحادیه‌ها، اتاق اصناف، سازمان صمت، مرکز بهداشت، تعزیرات حکومتی و اماکن انجام می‌شود باید هوشمندانه‌تر، کاربردی تر و تأثیر گذار تر باشد.

فرماندار بندرعباس در این جلسه ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات، اظهار داشت: امیدوار هستیم با تلاش‌های شبانه روزی بخش درمان و همکاری و رعایت فاصله اجتماعی توسط مردم و کسبه بزودی ویروس کرونا از بین برود و جامعه به حالت عادی خود باز گردد.

وی در ادامه گفت: در شهرستان بندرعباس ۴۲ اتحادیه زیر مجموعه اتاق اصناف فعالیت دارند که حدود ۱۷ هزار واحد صنفی است و تعدادی هم واحد صنفی غیر مجاز و دستفروش وجود دارد که باید ساماندهی شوند.

این مقام مسئول بیان کرد: در سال جاری تلاش کنیم تا شهری فعال و منظم با رعایت ضوابط و مقررات داشته باشیم لذا انتظار است برخی از اتحادیه‌ها زیر مجموعه خود را بیشتر و فعالاتر کنترل کنند که لازم است نحوه مدیریت خود را تغییر دهند تا بتوانند زیر مجموعه خود را بهتر مدیریت کنند و با صنوفی که فاقد مجوز می‌باشند برخوردهای قانونی صورت گیرد تا نسبت به اخذ پروانه اقدام کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان اذعان داشت: اتحادیه‌ها در زیر مجموعه اصناف و سازمان صمت بطور فعال حرکت کنند و تمامی واحدهای زیر مجموعه خود را شناسایی و ارتباط تنگاتنگی با آنها داشته باشند و نظم بخشی به فعالیت‌ها، سرعت در صدور مجوزها و نظارت برفعالیت آنها و کنترل قیمت‌ها و بازرسی اتحادیه‌ها بطور مستمر و نامنظم از دیگر کارهایی است که باید در دستور کار آنها قرار گیرد.

کناری گفت: باید کمک کنیم تا امنیت غذایی و سلامت بازار و جامعه تأمین شود لذا عرضه کالاهای بی هویت در سوپر مارکت ها ممنوع است و حوزه غذا و دارو و مرکز بهداشت نظارت لازم را داشته باشند و همچنین نان بدون هویت از دیگر مواردی است که نباید از سایر استان‌ها وارد و عرضه شود و دستگاه‌های ذی ربط بازدیدهای مستمر را از ترمینال مسافربری داشته باشند تا از ورود نان بی هویت توسط اتوبوس‌ها جلوگیری بعمل آید.

فرماندار بندرعباس تصریح کرد: در سال ۱۳۹۹ بازرسی‌هایی که توسط اتاق اصناف، اتحادیه، سازمان صمت، مرکز بهداشت، تعزیرات حکومتی و اماکن انجام می‌شود باید هوشمندانه، کاربردی و تأثیر گذار باشد تا باعث فعال ترشدن بازار شود و تشکیل بانک اطلاعاتی اعضا زیر مجموعه اتحادیه‌ها ضروری است.

کناری عنوان کرد: حذف و ساماندهی ضایعاتی‌های سطح شهر لازم و ضروری است لذا به زیباسازی شهر کمک خواهد کرد و همچنین انتقال صنوف مزاحم و قالی شویی ها به خارج از شهر و ساماندهی کامیون‌ها توسط اتحادیه جرثقیل داران از دیگر مواردی است که باید انجام شود.

فرماندار بندرعباس در پایان گفت: میدان میوه و تره بار فعلی به زودی به محل جدید انتقال پیدا خواهد کرد و مجموعه بنکداران تلاش کند تا سایر بنکدارانی که هنوز در سطح شهر فعالیت دارند به محل جدید انتقال و محموله بار در انبارهای مجموعه بنکداران جدید تخلیه شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.