به گزارش خبرنگار مهر، امید بن عباس ظهر امروز چهارشنبه در نشست ستاد شهرستانی مقابله با کرونا در سالن جلسات سپاه ناحیه دزفول، اظهار کرد: تمام تصمیماتی که در راستای مقابله با ویروس کرونا در شهرستان دزفول اتخاذ می‌شود مبنای علمی و کارشناسی دارد و مبتنی بر نقطه نظرات کارشناسی صادر شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی است و ضمن اینکه متناسب با روند پیشرفت ویروس کرونا این تصمیمات نیز به روز رسانی می‌شوند.

وی به اعمال تصمیمات سخت‌تر در صورت تداوم روند افزایش شیوع کرونا اشاره کرد و افزود: تصمیمات اتخاذ شده از سوی شورای تأمین و ستاد شهرستانی مقابله با کرونا به معنای ایجاد التهاب در جامعه و برهم زدن آرامش مردم نیست بلکه هدف ما افزایش اهتمام مردم نسبت به مقوله پیشگیری و ضرورت مقابله با این ویروس خطرناک است.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول از تداوم تعطیلی تالارها، اماکن ورزشی، آرامستان ها، اماکن تاریخی، فرهنگی و مذهبی در سطح شهرستان تا اطلاع ثانوی خبر داد و گفت: بر اساس ابلاغیه ستاد ملی مبارزه با کرونا تعطیلی بازار و تمام اصناف تا ۱۵ فروردین ادامه خواهد داشت و در صورت نیاز به تداوم تعطیلی، ابلاغیه‌های جدید نیز اطلاع‌رسانی خواهد شد؛ لذا فعالیت هر صنفی که ملزم به تعطیلی است به هیچ عنوان توجیه‌پذیر نخواهد بود و با متخلفان برخورد سخت‌گیرانه می‌شود.

بن عباس اضافه کرد: سوپرمارکت‌ها، میوه و تره‌بار، نانوایی‌ها، خواربارفروشی‌ها، مراکز فروش مواد شوینده و بهداشتی، مغازه‌های عرضه مرغ، گوشت، ماهی و لبنیات، داروخانه‌ها و مراکز درمانی تنها صنوفی هستند که در این ایام در دزفول اجازه فعالیت دارند.

وی خواستار نظارت مستمر از اصناف و کسبه از سوی بازرسان اداره صمت، تعزیرات حکومتی، مرکز بهداشت و اماکن به منظور تداوم تعطیلی بازار شد و تصریح کرد: برخی اصناف و کسبه در راستای اجرای طرح «تعطیلی بازار» نهایت همکاری را به عمل آوردند اما در این بین برخی از اصناف با وجود هشدارهای پیاپی اصرار به ادامه فعالیت داشتند که علاوه بر پلمب این مغازه‌ها، متخلفان به دستگاه قضا معرفی شده و برای آنها پرونده تشکیل شد.

*تداوم تعطیلی بقاع و اماکن مذهبی

بن عباس با بیان اینکه ممنوعیت برگزاری هرگونه تجمع از قبیل مراسم عروسی، عزا، نماز جماعت، همایش و نمایشگاه کماکان ادامه خواهد داشت، افزود: تعطیلی اماکن و بقاع مذهبی در دزفول تا اطلاع ثانوی تداوم دارد؛ لذا بخشداران شهرستان اماکن مذهبی را در مناطق مختلف رصد کنند و در صورت مشاهده هر گونه فعالیت، اقدامات مقتضی را به عمل آورند.

وی با بیان اینکه ورود به دو بخش گردشگری شهیون و سردشت به جز برای اهالی این مناطق، ممنوع است، یادآور شد: طی روزهای اخیر گشت‌های ایست و بازرسی در ورودی این مناطق فعال شده است و از روز گذشته این ایست و بازرسی‌ها ۲۴ ساعته شد و ضمن اینکه به بخشداران نیز ابلاغ شده تا از برپایی چادر و اسکان موقت در این مناطق جلوگیری کنند و در صورت مشاهده با متخلفان برخورد صورت گیرد.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول بیان کرد: لازم است اجراییات شهرداری دزفول به صورت جدی‌تر پای‌کار باشد و از برپایی هرگونه چادر در سطح معابر و بوستان‌ها ممانعت کند؛ ضمن اینکه شهرداری دزفول مکلف است با قطع آب مصرفی در پارک‌ها، خاموش کردن چراغ پارک‌ها در شب و آبیاری چمن‌ها در روز مانع از توقف مردم و مسافران شود.

بن عباس به مشاهده شیوع ویروس کرونا در برخی از دامداران اشاره کرد و گفت: بازار احشام و دام شهرستان نیز با همکاری نیروی انتظامی تعطیل شده است اما فعالیت کشتارگاه‌ها و مغازه‌های عرضه گوشت و مرغ ادامه خواهد داشت و کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

وی با اشاره به کنترل مبادی ورودی شهرستان دزفول از هفته گذشته توسط نیروهای بهداشت، بسیج، هلال احمر و نیروی انتظامی، عنوان کرد: این پایش ها تأثیر زیادی در شناسایی بیماران مبتلا به کرونا و جلوگیری از ورود مسافران داشته است ضمن اینکه پلیس راهور نیز مبادی شهرستان را به صورت مستمر کنترل می‌کند.

وی در خصوص خودروهای دارای پلاک خارج از شهرستان، توضیح داد: برخی از این خودروها مربوط به ساکنان شهرستان است و برای آن دسته از این خودروها که از شهر و استان‌های دیگر وارد دزفول شده‌اند از سوی پلیس راهور جرایم سخت‌گیرانه‌ای اعمال و بسیاری از آنها دیپورت شده‌اند.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول در ادامه با تأکید بر اینکه تمامی مدیران شهرستان باید به صورت شبانه‌روز در دسترس باشند، گفت: تمام محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های اعمال شده به منظور حفظ سلامت مردم است؛ بنابراین هر مدیری که در اجرای مصوبات ستاد مبارزه با کرونا و شورای تأمین کوتاهی یا قصور کند به دستگاه قضائی معرفی خواهد شد و در این زمینه هیچ تعارفی با مدیران نخواهیم داشت؛ لذا لازم است که مسئولان تمامی دستگاه‌ها به صورت جدی و بیش‌ازپیش پای‌کار باشند.

بن عباس در خصوص ضدعفونی معابر نیز توضیح داد: بین نیروهای ارتش، بسیج، نیروی انتظامی، شهرداری و گروهای جهادی و مردمی تقسیم کار صورت گرفته است و هر شب رأس ساعت ۲۲ عملیات گندزدایی و ضدعفونی معابر سطح شهر و شهرهای اقماری دزفول به صورت دقیق و برنامه‌ریزی شده اجرا می‌شود.

وی خواستار رعایت نکات بهداشتی و در خانه ماندن مردم شد و افزود: مردم با حضور در منازل و پرهیز از حضور در اجتماعات و مسافرت زنجیره انتقال ویروس کرونا را قطع کنند تا هرچه زودتر این بیماری کنترل شود.

بن عباس در پایان از زحمات شبانه‌روزی تمام عوامل دانشگاه علوم پزشکی به ویژه کادر درمان و پرستاران بیمارستان بزرگ دزفول که در صف اول مبارزه با کرونا قرار دارند، تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1390540
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.